Fullt upp

Jag har pluggat för fullt de senaste veckorna och har inte gjort så mycket annat. Ikväll ska dock jag och Jakob kolla på Sherlock Holmes, äntligen. Jakob ska gå och köpa kaka till oss och sen börjar vi!
Nästnästa helg ska vi till Sendai för Jakob har en Magicturnering där och jag vill sightseea.
Just nu är det nog pollensäsong här i Japan och för mig är det nog en av de värsta pollensäsongerna någonsin. Mina ögon tåras och kliar och min näsa rinner hela tiden. Jag dricker säkert en liter vatten om dagen för att inte torka ut hehe.

Saker jag har sett på sistone

En illgrön spindel!
En tjej med en gul och en grön sko.
En mango som kostar 1500 yen (120kr!).
En jättestor levande kackerlacka i mitt rum, precis efter att de sprejat hela huset med kackerlacksgift.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej!

Jakob har ju allergitabletter. En om dagen, de är receptfria så du kan ta utan att bli orolig. Det tar någon dag innan de verkar fullt ut!

Åsa

2010-05-30 @ 08:02:12
Postat av: Helena

Hej! Tack för tipset men jag köpte tabletter i ett japanskt apotek. Jag blir sömnig och torr i munnen av dem men de fungerar.

2010-06-02 @ 07:33:55
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0