Sjätte dagen

Sista dagen alla tillsammans och vi hade fortfarande inte besökt Nishiki Market. Flera gator med mat, souvenirer och annat skoj.Vi såg stekta minibläckfiskar på pinne med vaktelägg i huvudet så de skulle se puffiga ut. Jag köpte sashimi på pinne, har ätit godare.


Jakob tvingade KFC:s Colonel Sanders att mata honom med en clementin.

Jag spenderade säkert tusen yen på att försöka vinna en kapibarasan utan att lyckas och en annan kille i sällskapet försökte vinna en one piece-klocka utan tur. Till sist tog Jakob min plånbok och drog iväg mig... De där spelen är beroendeframkallande.


Vi hittade ett ställe vid namn Sweets of Ninja och såklart var vi tvungna att testa. Det visade sig vara ett all you can eat med sötsaker, pasta och sallad. Personalen var klädd i ninjadräkt och när hon skulle förklara reglerna, 90 minuter, ta inte mer än du kan äta osv, så stod allt i en ninjascroll.

Efter maten så åkte vi tillbaka till stationen där vi hade låst in vårt bagage. Sedan sade vi hejdå till de tre som skulle åka tillbaka till Tokyo på kvällen. Jakob, Koto och jag skulle nu åka till Osaka för att checka in på vårt hotell. Det här hotellet var det billigaste jag kunde hitta och man fick till och med ett privatrum till skillnad från andra billiga ställen som hostels. Jakob och jag fick en fungerande tv och hade till och med utsikt från fönstret.


Något som inte var så bra med det stället var dock toaletten. Det var inte det att de var äckliga utan det som störde mig var layouten. På varje våning fanns det toaletter som alla delade på. I vårt fall så såg det ut såhär.





Se min fina bild!
När jag var inne på den högra toaletten hörde jag hur en man kom in och han ställde sig bredvid mig och började kissa! Jag stannade kvar i toalettbåset tills han hade gått. Inte bara det, i hissen fanns en lapp där det ungefär stod. "Var snälla och gå inte runt utan kläder, det bor faktiskt tjejer här". Som tur så såg jag ingen naken man i alla fall.

Det var fortfarande ganska tidigt efter incheckningen så vi åkte tillbaka till akvariet för att åka på pariserhjulet.


Tyvärr så regnade och blåste det men utsikten var väldigt fin!

Efter det så åkte vi tillbaka till hotellet och åt middag framför tvn. En lugn kväll då och då är skönt!




Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, var det toyo inn eller?

2010-03-24 @ 12:29:58
Postat av: Anonym

Förresten så såg klementinen först ut som en laxnigiri och jag tänkte fan va äckligt att man rör laxen med gubbens händer :p

2010-03-24 @ 21:40:59
Postat av: Helena

hehe nej inte toyo inn men sun plaza II

jag tyckte att det redan var ganska äckligt att klementinen rörde hehe

2010-03-25 @ 02:33:50
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: yin

sun plaza ii låg väl precis bredvid toyo...?

sun plaza i läg väl på andra sidan byggnaden?

2010-03-26 @ 11:50:39
Postat av: yin

Toyo inn låg ju precis predvid Sun plaza II

Om det är den sun plaza II med en sun plaza I precis på andra sidan byggnaden

2010-03-26 @ 13:12:14
Postat av: yin

åh...jevla cachade sida....

2010-03-26 @ 13:12:48
Postat av: Helena

hehe jag har ingen aning om toyo inn låg i närheten men från stationen man gick av på kunde man se en rollercoaster inuti/omslingrandes en byggnad

2010-03-29 @ 05:27:28
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: yin

yep, same place.

2010-03-29 @ 13:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0