Testet är över

Igår hade jag mitt stora test och det gick dåligt. Jag hade inte pluggat tillräckligt/det var svårt och jag gjorde ett jättestort misstag genom att se fel på klockan och inte fylla i alla svar fast jag hade 50% chans att få poäng om jag bara kryssade i och jag hade hunnit med om jag inte sett fel.
Så igår kom jag hem, grät, blev tröstad av Jakob, åt glass och idag mår jag bättre.
Får väl försöka igen i december!

Tänkte visa lite bilder jag tagit på sista tiden. Har kommit på massa grejer att skriva om, får se om jag orkar. Ska bland annat testa ett dietplåster som man sätter på navel (Jakob får testa först, av oss två är det ju ändå jag som kan föda barn och det ska vi inte riskera hehe) och sen ska jag testa ansiktskräm-samples.


Jakob gör robotdansen hehe
Det här stället är en all-you-can-eat stekt kött-/sushi-/nudel-/sallad-/efterrättsrestaurang. Ca 150kr per person. Nackdel, ligger mitt ute i ingenstans.


En av mina favorit höng fa chow (kryddväxt) växer vilt här i Japan. Har inte testat att äta dock.


För någon vecka sedan på väg till skolan så såg det ut så här.


Och så här.


Jag och Jenny i Shibuya.


Jennys tur att posa med Hachikou.


Vi åt koreansk mat och jag tog en soppaktig rätt. Den var inte så stark som den ser ut men tillräckigt stark hehe. Gillade de tre gratis grönsaks-side dishen man fick med. Gratis!


Detta åt jag till lunch idag. Omurice, en halvklaromelett med ris under, ganska känd japansk rätt. Första gången jag ätit det. Gott!


Idag hade vi informationsmöte i skolan om hur vi ska göra för att flytta ut (måste ringa elbolaget och be dem komma den dag man åker för att ta betalt, så opraktiskt). Efter det så åt jag och Jakob indiskt till middag. Här ser ni en mangolassi. Mums!


Till sist, är det någon som vet vad det här är för blomma? De växer i buskar på väg till skolan och luktar så gott, sötaktigt och vaniljigt.

Kommentarer
Postat av: Annanym

Blomman kanske är en gardenia?



http://sv.wikipedia.org/wiki/Gardenia

2010-07-05 @ 22:09:10
Postat av: Helena

Tack så mycket Annanym! Det med väldoftaden stämmer i alla fall, ska se om jag kan skaffa en gardenia när jag kommer tillbaka till Sverige

2010-07-07 @ 06:11:31
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0