Diverse bilder


Tanabata är en högtid som handlar om ett kärlekspar som bara får träffa varandra en gång om året. För att ära det så sätter japanerna upp sådana här saker som vajar vackert i vinden.


Jenny och jag som ska äta matsuzaka-kött. Mumsigt!


Kön till köttaffären på nedersta våningen där de säljer kurokke (lite som panerat kött).


Jag vann ett tröstpris på postens vårtävling och fick ett skandinaviskt förkläde hehe


Jakob lagade pannkakor hemma hos mig, gissa vem som fick städa... Och jag åt inte en enda pannkaka för han kom efter att jag redan ätit middag... Jag fick i alla fall massa överblivna ägg och ett helt paket mjölk!


Jakobs japanska pannkakor!


En jättefin solnedgång i Inage.


Subway! De har Hawaii-tema just nu.


Jakob och jag var på Coco Ichibanya, allas favorita curryställe. Jag såg att de hade en special, green curry och det var massa grönsaker på bilden så jag trodde att det var grönsakscurry men det visade sig vara thailändsk(?) gröncurry... Det var nog därför servitören såg förvånad ut när jag bad om tomatsås som extra topping.


Mina naglar idag. Det är meningen att de ska matcha min yukata som för övrigt med allt inkluderat kostade mindre än baddräkten jag inte ens fått använda än... Jag är fortfarande upprörd pga priset!


En medicinlåda som jag har piffat upp med klistermärken. I varje låda finns en dags förbrukning av gei ji, bär som är bra för ögonen.


Här är en bild på Chibas maskot. Det är inte en hund utan när den står på ett visst sätt så ser det ut som prefekturen Chiba. Det bara råkar se ut som en hund.


Kommentarer
Postat av: Anna

Uhhh ser prefekturen ut som en hund?

2010-07-15 @ 21:30:51
Postat av: Helena

hehe tydligen så gör den det.

http://sr.wikipedia.org/sr-el/%D0%A1%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0:Map_of_Japan_with_highlight_on_12_Chiba_prefecture.svg



spetsig nos och står på två ben, precis som maskoten!

2010-07-16 @ 06:12:27
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0