Soligt väder!

Idag känns det verkligen som en vårdag här i Japan, trots att det egentligen är vinter...
Solen sken och inte ett enda moln på himlen. Efter att ha ätit frukost, kollat på anime, gjort lite läxa och ätit lunch så ville jag gå på promenad så jag ringde Jakob för att se om han ville följa med. Han hade inte ens gått upp än...
Nåja, nu väntar jag på att han ska duscha och sen ska vi ut och gå lite!



Såhär fint väder är det!



Den här bilden tog Jakob när han var på homestay, då var det också fint väder.



Ännu en av Jakobs bilder. Jag vill också åka dit!



Om någon månad kanske jag kan hänga ut tvätt på tork istället för att torktumla.



En mystisk plattform som finns nedanför min balkong. Vad kan den vara till för?



Min balkong är den enda på den här sidan huset som har en flyktväg upp till taket. Synd bara att luckan till frihet är förseglad med ett stort lås. Nåja, jag kan använda trappstegen till att hänga kläder på tork hehe

Kommentarer
Postat av: Åsa T

Hej!

Så roligt det är att få se lite andra bilder från Japan. Lekplatsen såg väldigt grå ut. Hur har man råd att riva husen? Här i Sverige "spar" vi ju på gamla hus.Här i Tierp har vi 50 cm snö och -5 grader. Det är faktiskt mysigt..

2010-01-25 @ 21:12:01
Postat av: Helena

Hej!

Mm jag vill ta många bilder men ofta är jag lat/har inte tid/har inte kamera med mig...

Lekplatserna verkar faktiskt ganska tråkiga, förutom rutschkanorna fanns några gungor och en klättergrej. Men något som jag har lagt märke till är att de flesta lekplatser här har en stor fri yta som barnen kan springa omkring på. Det kommer jag inte ihåg att Sveriges lekplatser har.

När det gäller husen så är det inte så att alla bygger nytt. Man kan även ärva föräldrarnas hus och då antar jag att de behåller det som det är utan att riva. Så bevaras äldre hus tror jag. Kanske ingår husrivningen hos företaget som bygger ens nya hus?

Snö låter faktiskt mysigt! Jag läste precis i DN att man kan åka skidor i Skåne nu. Typiskt att man inte är hemma i Sverige när det äntligen blir lite ordentlig vinter. Å andra sidan så vill jag inte ha snö här i Japan, vet inte hur kallt det skulle bli inomhus då...

Ha det bra!

2010-01-26 @ 10:18:48
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0