Sista dagen innan skolan börjar igen

De här sista dagarna innan skolan börjar igen har jag haft lite ångest för att jag inte hunnit med att göra läxor och idag när jag planerat att stanna hemma för att ha tid och göra läxorna så bestämmer jag mig för att blogga i stället...

Vad har vi gjort de senaste dagarna? Jakob har fyllt 23 år! Samma dag så var det japanska kejsarens nyårsvinkningsdag så vi begav oss dit för att vinka tillbaka. Det var jättemycket folk där. Alla fick var sin japansk flagga och alla väskor blev genomletade innan vi släpptes in för kroppsvisitation. Det var mer säkerhet än på flygplatsen. Efter att vi blivit insläppta kom vi till inhängnad sju där vi väntade i kanske en halvtimme på att för gå in till de inre delarna av palatset. Då kejsaren till sist dök upp på sin balkong så var alla helt vilda och viftade med sina flaggor. Jag och Anna som inte är världens längsta såg verkligen ingenting. När jag väl fick en skymt av kejsaren blev jag också helt vild och började ropa Banzai!

Efter det så gick vi till en liten park och tog roliga foton för att sedan ta oss till Akihabara. Där gick vå fyra på maidcafé men det var lite av en besvikelse. Det betalade vi tillbaka i form av massa mynt för stackars maiden att räkna.

Sedan fick Jakob spendera resten av sin födelsedag med att hjälpa Anna och Yin shoppa kamera och därefter åt vi ålmiddag vilket var helt ok förutom alla ålben!

Jag tror dock han fick en bra avslutning på sin födelsedag för som present från mig fick han en PS3kontroll vilket gör att han kan spela fightingspel med andra nu.

Igår var jag och familjen på NHK Studio Park, där kan man se dem spela in dramaserier om man har tur vilket vi inte hade men vi fick i alla fall se underjordiska falska samurajhus och andra settings. Snart ska de åka hem men innan dess ska jag träffa dem en sista gång imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0