Punktlighet är en viktig egenskap

Jag har fått lära mig idag att punktlighet är en viktig sak. Det visste jag i och för sig redan men jag fick känna på det extra idag då vi fick tillbaka våra rättade läxor efter jullovet. På beräkningarna och grafritningen hade jag fått alla rätt dvs 100 poäng men slutligt resultat var minus 190... Ja, så kan det gå i Japan. På papperet stod det också tiden jag hade lämnat in det (trots att jag lämnade det i ett postfack, läraren måste checka sin post ofta...) och att det var 2 dagar och 21 timmar försenat så därför fick jag minus 290 poäng men eftersom jag hade alla rätt så blev det bara minus 190... Jag vet inte riktigt om det kommer att räknas in på tentapoängen, hur ska det då gå!?

Förrutom det så har jag hållt en "föreläsning" om att ta studenten för mina forskarrumskamrater och bjudit dem på knäckebröd. De var fascinerade och avundsjuka på att svenska universitetssökande inte behövde ta inträdesprov utan kom in på gymnasiebetyg.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Uhh... kul att få minus poäng när man har alla rätt :p

Är det bättre att inte lämna in den alls?

2010-01-12 @ 18:36:42
Postat av: Helena

hehe man får x antal minuspoäng varje dag/timme man lämnar in det försent så det hade bara blivit ännu värre hehe

som tur är det bara den här läraren som gör såhär

2010-01-13 @ 09:50:47
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0