Chokladläsk

För någon dag sedan så läste jag i en svensk blogg om att det fanns chokladläsk i Japan. Dagen efter det så hade Saty promotion av just chokladläsk så jag köpte en flaska. Vilket sammanträffande!



Förvånansvärt nog så är själva läsken inte chokladfärgad men flaskan har i alla fall smaskiga chokladbitar på sig.



Läsken doftar lite artificiell choklad, som läppglans eller krämer med chokladdoft gör. Men smaken är det faktiskt inget fel på. Det smakar friskt och chokladigt! Konsistensen känns lite tjockare än vanlig läsk vilket förstärker chokladkänslan. Jag tycker inte om för bubbliga drycker och lyckligtvis var chokladläsken inte så bubblig men ändå frisk. Rekommenderar att prova i alla fall en gång.



Idag är det ganska varmt men blåsigt och grått här i Inage. Tur att jag har chokladläsk att muntra upp mig med!

Kommentarer
Postat av: JENNY HSU ♥

Haha coolt! Jag läste det i Fokis blogg =) Underligt.... chokladläsk! I wanna taste!

2010-01-28 @ 13:33:54
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: Helena

hehe jag läste också det där. mm det är gott!

2010-01-29 @ 15:41:30
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: elisa

Hej,



Vet du om man kan få tag på chokladläsken i Sverige??

Mvh,

Elisa

2010-10-25 @ 11:16:11
Postat av: Helena

Hej Elisa!

Såg inte din kommentar förrän nu. Tyvärr, jag har ingen aning om man kan få tag i den i Sverige. Du får skriva upp det på din lista att göra i Japan om du åker dit ngn gång!

2010-10-29 @ 19:41:37
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0