Godsaker

Igår köpte jag ett paket pandakex, de är ganska vanliga i asien men jag hade inte provat i Japan än för att jag fått för mig att de inte skulle vara goda. Lyckligtvis så vet jag nu att jag hade fel, måste köpa fler!



Snart är det hinamatsuri, en högtid där flickor firas och man ställer ut fina dockor för visning i hemmet. Pandakexen hade därför hinamatsuri-tema. De här hade jordgubb- och mjölkfyllning men de menar kanske kondenserad mjölk för fyllningen var inte rinnig, eller ens krämig, det var mer som choklad.



Inuti paketet fanns de här gulliga pandorna. Lägg märke till att nästan alla är olika. Så goda och och söta! Ska testa de andra smakerna också.



Idag så provade jag en ny kitkat. Raspberry & Passionfruit låter som en surlig kombination och det var det. Fast vädigt uppfriskande och passande till den mörka chokladen.



Mumsigt. Lägg märke till alla hjärtan på förpackningen. Tror att det beror på alla hjärtans dag.

Kommentarer
Postat av: yin

Det ser mer ut som koalor än pandor...

2010-02-14 @ 02:09:36
Postat av: Helena

heheh oj jag menar koalor hehe man ser vad man vill se kanske för Betty kallade dem puccakex

2010-02-14 @ 05:00:16
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0