Söndagsdejt

Jakob ville se Alice i Underlandet så vi bestämde oss för att gå på biodejt!


Vi bestämde oss för att gå ganska tidigt och köpa biljetter, Alice är en populär film och den har ju precis kommit ut här i Japan. När vi gav oss iväg var klockan ett och det var en underbar dag. Så här ser förresten sakuraträd ut efter att de blommat klart, de blir gröna.


Jag var jättehungrig så jag köpte en Giant Pocky till frukost.


Innan vi gick för att köpa biljetter så gick vi till en pizzabuffé, till skillnad från andra pizzabufféer så beställer man in pizzorna man vill ha. Minus för att man inte får testa så många sorter men plus för att det är nybakat och riktig pizza.


Hawaiipizza! Jag vet inte hur länge sedan det var jag åt pizza.


Grönsakspizza!

Efter maten så köpte vi biobiljetterna och sedan var det bara att fördriva 2-3 timmar innan filmen började. Det gjorde vi genom att gå i spelhallar, utforska Chiba och köpa snacks. Jakob hittade en ny Warhammer-butik som vi kollade lite i.

Filmen  tyckte jag var lite sådär faktiskt. Kom ihåg varför jag aldrig riktigt gillat Alice i Underlandet, det är ingen logik i det. Jag gillar nog riktig fantasy mer. Alice hade massa coola kostymer dock.


Kommentarer
Postat av: Anna

Såg ni den i 3d? Katten är ju det bästa i filmen ^^

Ja, storyn var lite sådär, jag saknade en tvist men diggade miljön.

2010-04-26 @ 11:08:43
Postat av: Helena

ja vi såg den i 3d. katten var jättesöt, ville se mer av honom!

2010-04-26 @ 11:28:19
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0