Hanami

I torsdags var både Jakob och jag tvungna att gå till skolan för att fixa med några saker. Det var jättefint väder den dagen så vi bestämde oss för att gå ut på lunch och sedan hanami.


Trädet framför vårt dorm.

På skolan finns det en allé och ena sidan är sakuraträd så det var jättefint.


På foton så smälter sakuran in i bakgrunden men i verkligheten så ser det mer imponerande ut.

Egentligen skulle vi äntligen äta vietnamnesiskt till lunch men eftersom jag fortfarande var täppt i näsan och inte kunde känna så mycket smak så blev det en billig lunch istället. Mätta men kanske inte så belåtna så gick vi till Chiba Park.


Chiba Park är ganska stor och de har bland annat en sjö...


...där man kunde ro runt i små båtar.

Jag hade redan tjatat om att jag ville åka roddbåt med Jakob ett tag så nu gick han äntligen med på det!


För 200 yen (16 kr) fick man ro runt i en halvtimme. Jakob rodde oss runt hela sjön men efter ett tag ville jag också testa på att ro så vi bytte. Jag tyckte att det gick bra för jag fick oss fram dit vi skulle och jag kunde vända 180 grader men Jakob klagade på att jag rodde snett!



Kommentarer
Postat av: b

hehe är det såna båtar detektiver ror ut med för att kunna prata ifred?? :D lol

2010-04-11 @ 10:45:58
Postat av: Helena

ehh kanske... har aldrig sett det dock hehe

2010-04-11 @ 13:09:50
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: JENNY HSU ♥

Åh, det ser riktigt mysigt ut!! Vill också ro runt i en sjö i japan med min käraste.. hihihi

2010-04-11 @ 15:18:15
URL: http://yannii.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej!

Här har snönprecis smält bort. Jag har ansat äppelträden och krattat lite. Ni får komma hit och lära er segla istället, om Jakob ska klaga...

Sköt om er!

2010-04-11 @ 21:33:02
Postat av: Anna

Haha, ja, att ro båt är ju något som är med i säkert 60% av alla shoujo-anime.

2010-04-12 @ 00:55:21
Postat av: Helena

Jenny: ja det var mysigt hehe kanske finns något liknande i Sverige!



Åsa: åhh att segla låter jättekul! Har blommorna börjat blomma än? jag såg en liten bukett snödroppar här i Japan som kostade ca 100kr!!

Ni får ha det så bra så ses vi om mindre än 4 månader. Kram!



Anna: hehe yepp det var nog därför jag ville testa det.

2010-04-12 @ 08:41:47
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0