Ensam till Kamakura

Inför resan söderut i Japan så köpte vi ett femdagars tågkort. Under en viss period kunde man åka alla JR-tåg, förutom shinkansen och snabbtåg, obegränsat. Vi hade bara använt upp fyra dagar av fem och tågkortet gick ut i lördags fick jag veta dagen innan. Jag bestämde mig för att åka någonstans bara för att använda upp kortet. Tyvärr var Jakob upptagen (med Magic) så jag åkte alldeles själv till Kamakura. Det här var den första gången jag åkt på utflykt utan någon annan!

Kamakura är känt som nordöstra Japans Kyoto för att det finns så många tempel där. Jag fick tur med vädret och det var 20 grader varmt när jag gick omkring och sightseeade.


Första templet jag kom till. Nästa söndag ska det hållas bågskytte från häst här så jag ska nog åka tillbaka.


Förutom tur med vädret hade jag turen att råka på ett japanskt bröllop.


Nästa ställe jag kom till var det här. Egentligen skulle jag till ett helt annat ställe men gick fel...


Man får ta bilder på sig själv när man inte har någon med sig (och inte vill fråga någon om hjälp).


Hittade ett ställe med massa bambu.


Det var gott med en lila potatisglass.


Sakuran blommade fortarande fint i Kamakura.


Kamakura är känd för sin stora Buddha.


För 20 yen fick man gå in i Buddhan. Ja, den är ihålig!


Kamakura är också känt för en stor Kannon-staty men den fick man inte ta bild på.


Det var jättefint på tempelområdet där Kannon fanns, en massa färgglada blommor.


Även fin utsikt!


Det fanns också en grotta som hade väldigt lågt i tak.


Efter det satte jag mig på stranden och tittade på folk som surfade.


Fin solnedgång.

Efter det åkte jag till Tokyo och åt middag med Jakob och Peter och sedan fikade vi. Bra avslut på en bra dag.




Kommentarer
Postat av: anna.

Fina bilder, söt helena som dessutom är saknad :)

2010-04-12 @ 16:17:33
URL: http://birdwings.blogg.se/
Postat av: Anna (kusinen)

Ibland är det bara härligt att åka själv så man kan göra vad man vill och bara koppla av ^^

Fina bilder!

2010-04-12 @ 21:22:17
Postat av: Helena

anna> tack! saknar er med!



Anna kusin> tack och du har helt ratt, lite trakigt nar man ska ata dock

2010-04-13 @ 10:09:39
Postat av: Anna

Hahha, jag äta vill man ju göra tillsammans med folk så att man kan provsmaka varandras rätter :p

2010-04-14 @ 11:04:12
Postat av: Helena

hehe du vet hur jag tänker

2010-04-14 @ 15:43:21
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0