Vilse på campus

Det var meningen att jag skulle visa Jakob och två kompisar vägen till fjärde periodens lektion. Förra veckan på grund av tyfonen så kunde vissa inte komma men jag var en av dem som kom och läraren visade oss vägen till lektionssalen. Tyvärr var jag upptagen med att prata och idag kom jag inte ihåg alls var det var. Förutom att det var minst på andra våningen och att golvet i den byggnaden var rosa...
Det slutade med att vi träffade på 6-7 andra som också letade efter salen, ingen av oss som följde med läraren kom ihåg var det var... (det borde säga något om hur förvirrande campus är) Till slut frågade någon kontoret och de visade oss tillrätta.

Idag har jag också ätit middag ute själv för första gången. Det var inte så hemskt/generande som jag trodde. Jag gick till Cocos eftersom jag trodde att de hade curry men det visade sig försent att de var en västerländsk restaurang så jag åt pilaf med färsbiff istället. Gott!

Efter det skulle jag till skolan igen för att vi i vårt forskarrum tydligen ska ha två möten per vecka á 90 minuter om hur det går för allas forskning och för oss utbytesstudenter. Dessutom kommer vi att ha pluggtid en gång i veckan för att forskarstudenterna ska öva engelska och jag och Kyle (den andra utbytesstudenten i forskarrummet) ska öva japanska. Det är mycket mer än vad de andra utbytesstudenterna får träffa sina professorer antar jag men jag vet inte om det är positivt eller inte. Sist så satt vår professor nästan bara och pratade med Kyle om att Japan snart skulle tillhöra USA...

Hur som helst. Jag kom till skolan men professorn var upptagen så efter lite snack med tutorn fick jag gå hem igen. Vi ska ses imorgon kväll på ett välkomstparty som forskarrummet ska hålla för oss.



Kommentarer
Postat av: Anna

Vad är det för forskare?

2009-10-17 @ 14:47:18
Postat av: Helena

Det är lite olika. Något med material i alla fall. Smart materials som kan agera utan kommandon ex på grund av värme. Sen är det något fragilt ämne som de lyckats kapsla in i metall och när metallen vibrerar så kan man halstra energi eller ngt.

2009-10-18 @ 03:46:28
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: SalasLee

I guess that you do know how difficult can the customized term paper creating be. Nevertheless, you must not be frustrated, because the research paper writing services offer the research paper writing and there’s not a problem to buy paper and be satisfied.

2012-01-17 @ 13:52:23
URL: http://www.exclusivepapers.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0