Mitt schema

Nu är mitt schema för den här terminen äntligen bestämt. Egentligen var det klart redan i fredags men jag har varit lite lat hehe

Måndag
8.50-10.20 Comprehensive Japanese
10.30-12.00 Konstruktionsmaterial
12.50-14.20 Intercultural Communication

Tisdag
8.50-10.20 Writing Japanese
10.30-12.00 Möte med forskarrummet
12.50-14.20 (en del av) CAD och maskinelement
16.30-17.30 Chat Room (öva japanska med andra utbytesstudenter och japanska studenter)

Onsdag
10.20-12.00 Reading Japanese

Torsdag
8.50-10.20 Oral Japanese
14.30-16.00 Seminar of Global and Japanese Economy

Fredag
8.50-10.20 Comprehensive Japanese
10.30-12.00 Reglerteknik

Som ni ser är tisdagar jobbigast och onsdag slapp!

Varje tisdag (och en dag i slutet av veckan, inte schemalagt) har vi möte med forskarrummet. Det går ut på att vår handledare professor Asanuma stämmer av veckans grejer med sina elever, pratar med mig och Kyle lite, sedan är det 2 av de äldre studenterna som håller i en föreläsning om smart materials. Väldigt intressant faktiskt. Istället för att ha sensorer utanpå så byggs de in i själva materialet.

Japanska tekniska kurser har inga laborationer eller lektioner där man räknar utan man ska "bara" gå på föreläsningarna (man skriver sitt namn på en lista så att professorn ser att man varit där, obligatorisk närvaro med andra ord) och lämna in rapporter lite då och då. Till nästa gång på Konstruktionsmaterial måste jag exempelvis skriva en rapport som bevisar 8 olika matematiska formler och till Cad och maskinelement måste jag lösa 3 uppgifter med en massa deluppgifter...

Till alla japanskalektioner är det läxa varje gång. Det brukar vara löspapper där man ska skriva meningar eller korta texter, till Reading Japanese har vi texter att läsa och minst 2 gånger i veckan är det quiz i början av lektionen för att se om man hänger med.

Ganska mycket med andra ord...


Kommentarer
Postat av: Anna

Heter det verkligen möte med forskarrummet och inte forskargruppen? :p

2009-10-28 @ 12:07:30
Postat av: Helena

hehe jag har bara varit i Japan i 1 månad och redan tappat all svenska!

2009-10-28 @ 12:28:53
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: wei

ditt schema ser ju bra ut! (min e inte så dåligt förutom att jag börjar kl.8 alla dagar utan onsdag och det tar ca. 1 timme att åka till skolan... och att mina måndagar o tisdagar e helt full...)

Ska du läsa projektledning?

Jag var i Neuschwanstein(sago-slottet) idag, påminna mig om att visa bilder! ^^

Ha så bra!

Kram kram

Wei

2009-11-01 @ 20:16:01
Postat av: wei

ditt schema ser ju bra ut! (min e inte så dåligt förutom att jag börjar kl.8 alla dagar utan onsdag och det tar ca. 1 timme att åka till skolan... och att mina måndagar o tisdagar e helt full...)

Ska du läsa projektledning?

Jag var i Neuschwanstein(sago-slottet) idag, påminna mig om att visa bilder! ^^

Ha så bra!

Kram kram

Wei

2009-11-01 @ 20:16:37
Postat av: wei

inte meningen att skicka text två ggr., men min internet e lite dum... sorry

(jag läser totalt 31 ECTS, hur många läser du? undrar om jag behöver lägga till lite fler)

kram kram

Wei

2009-11-01 @ 20:18:57
Postat av: Helena

hej Wei! oj tar det en timme att åka till skolan för dig, mycket pendlande alltså. Hoppas att det är bekvämt att resa i alla fall.

Jag ska nog inte ta projektledning, hittar inte en liknande kurs här. Du då? Vi kan ta den tillsammans i Sverige! Just nu läser jag ca 35 hp men många av dem är språk (dvs inte teknik eller ekonomi)... måste kanske läsa om trean!....Nåja, jag kom i alla fall till Japan hehe



Ooh var du i ett sagoslott. Visa bilder! Jag ska till Disney Sea idag, får se om de har slott

Ha det bra du med!

Kram!

2009-11-02 @ 00:09:38
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Wei

35hp? nice! Men du läser ju t.ex: Konstruktionsmaterial, CAD&Maskinelement,

Regelteknik (håller på att skriva "Regelungstechnik" -- tyska regelteknik), de e ju från 3:an! Det löser sig nog tror jag. ^^

Jag har ca. 28hp, om man bara vet hur tyskar räknar antal poäng (de e själv osäker på det). Jag har hittat en liknad kurs till Projektledning, problemet e bara att den har ett teamarbete på tyska som jag måste nog göra. Så jag läser gärna Projektledning med dig i Sverige! ^^

Kram kram

2009-11-04 @ 00:32:40
Postat av: Helena

mm visserligen läser jag dem men får se om jag klarar dem också hehe

projektledning tillsammans i sverige låter jättebra! Vilka andra kurser är det du läser i tyskland och vilka ska du läsa i Sverige?

Ha det bra!

Kram!

2009-11-04 @ 01:35:54
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0