Kackerlackshus

Igår anordnades en välkomstfest för Kyle och min skull. Jag trodde att det bara skulle vara människorna från vårt forskarrum dvs runt 10 st. Men istället var vi säkert 20-30 personer. Vi åt sushi, karaage (friterad kyckling), fisk, misosoppa med massa ingredienser i, sallad, japanska "läckerheter" osv. Det var jättekul! En av killarna där är med i mangaklubben och han ritade Kyle och mitt porträtt mangastyle!
Sedan fick vi presenter. Kyle fick en bok där man ska lära sig japanska med hjälp av illustrationer av söta tjejer. Jag fick ett kackerlackshus hehe och en kopp med 48 fisknamn på. Ska försöka att äta alla innan jag åker härifrån men ett av namnen är fugu (den giftiga fisken).

Men allt är inte frid och fröjd här... Igår hade det gått mer än 6 veckor sedan jag gjorde hål i öronen och jag tänkte att det var dags att byta örhängen. Så Jag köpte ett par (315 yen) och när jag kom hem var det dags att sätta på dem. Först skulle jag dock ta av mig håltagningsörhängena. Det var inte så lätt som det stod i broschyren... Efter mycket vridande och vickande fick jag av mig dem men då hade det börjat blöda från hålen. Jag har ingen rengöringssprit (?) hemma så det blev tvål och vatten.  Sen svullnade öronen upp lite och ja... Idag ska jag köpa rengöringsmedel!



Kommentarer
Postat av: Betty

Iuu vad är ett kackerlackshus?! du får ta bild på dina öronhängen/öra någon dag :D

2009-10-17 @ 11:51:07
Postat av: Anna

Jag visste inte ens att du hade skaffat öronhål, är öronhängena av plast? Det är bäst om det är det (för läkningens skull alltså).



Kyle XY!

2009-10-17 @ 14:49:54
Postat av: yin

Ingen av ovanstående var intresserad av bilden...?

Jag vill se mangabilden :D

2009-10-17 @ 21:30:53
Postat av: Åsa

Åh, det är så roligt att läsa din blogg. Du ska tvätta öronen med sprit av något slag (Alsolsprit heter det på svenska).

Sköt om dig!

2009-10-17 @ 23:14:34
Postat av: Helena

Betty: Ett kackerlackshus är till för att fånga kackerlackor. De går in i huset och kommer aaldrig ut igen...

Nu har svullnaden gått ner så mina öron ser normala ut, ok det var inte så svullna till att börja med.



Anna: Jag skaffade innan jag kom till Japan, tänkte visa er på Alvins kalas men så blev jag sjuk... Tack för tipset om plastörhängen, jag har inte lagt märke till några sådana hittills men ska kolla.



Yin: Han ritade på en whiteboard men jag tog en bild på mobilen. Ska försöka föra över den till datorn.



Åsa: Tack! Jag har köpt en japansk sprej som man ska spreja på öronen och det verkar hjälpa.

2009-10-18 @ 03:42:12
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: RiceMia

<a href="http://topdissertations.com">Thesis writing service</a> or <a href="http://topdissertations.com">dissertation service</a> could be acceptable for all people. And you accomplish futuristic best dissertation about this good topic.

2012-08-18 @ 06:08:14
URL: http://topdissertations.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0