Äta innan jag åker

Jag har spenderat mycket tid på att tänka på vad jag ska äta när jag kommer till Japan och listan är lååång. Men igår kom jag att tänka på att det kanske finns mat här i Sverige som jag kommer att sakna i Japan. Jag måste alltså passa på och äta massor av sådant innan jag åker.
Vad skulle det kunna vara?
"Svensk pizza"
Kebab
Svensk husmanskost ex. fiskgratäng, falukorv, kalops, fiskpinnar, köttbullar, blodpudding...

Vad har ni för tips på vad jag ska äta innan jag åker?

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: betty

chili con carne, den svenska versionen!!<3 estrella och olw chips med lite "normala" smaker istället för allt det konstigt som förmodligen finns där.. soppor, pommes, maxburgare, falafel och ja det är bra att kebab är med i din lista :) kommer du ihåg den kebaben jag åt i hk... det var fläskkött och det var helt konstigt hahah XD

2009-05-14 @ 23:20:32
Postat av: Helena

hehe tack för tipsen

chili con carne vet jag inte.. jag tror inte jag har ätit det sen skolmaten..

chips var en bra idé, kanske ska ta med lite, eller så får ni skicka till jul o så

2009-05-14 @ 23:54:08
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: dom i tierp

älgstek med kokt potatis och gräddsås! till det grönsaker o svartvinbärsgele :-D

2009-05-15 @ 08:59:50
Postat av: Helena

hehe ja det lär jag nog inte få i Japan om ni inte tar med lite när ni kommer och hälsar på!

2009-05-15 @ 11:05:13
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: dom i tierp

det var väl vad du/ni skulle äta innan du/ni for till japan :-D

2009-05-15 @ 14:58:02
Postat av: Helena

sant sant hehe vet inte när jag ska få chansen att äta det innan vi åker dock...

2009-05-15 @ 19:02:30
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0