Tenta-p... och bilder

Nuförtiden är det plugga som ska gälla men eftersom det är så fint väder och så varmt så är det svårt att sitta stilla inomhus och plugga. Jag kan inte säga att det har gått särkskilt bra hittills men imorgon blir det mulet så då kanske det går bättre.

Det här är min utsikt medan jag pluggar


En av rosenknopparna har slagit ut! Det är första gången jag lyckats odla fram en sån...


Det går bra för basilikan och de andra kryddorna också!


Vid fint väder vill man grilla men om man inte orkar vara ute så får man göra det i ugnen.


Efterrätt


Min nya plånbok, kostade bara 50kr!


Kläder som jag ska skänka till Myrorna, hoppas att jag inte ångrar mig!


Jakob som myser med sin nalle! Så söt! (Bilden är nästan inte arrangerad hehe)


Vad jag köpte på hemköp idag. Jag hade kollat in det några dagar innan och nu köpte jag den fast med lite dåligt samvete för Jakob kan ju inte äta det (nötter). Men det försvann när jag öppnade paketet och alla bitar var stora och knapriga och chokladen smakade som god choklad och inte billig eldoradochoklad. Jag har gömt den under täcket för att inte Jakob ska se det och bli frestad.


Det här köpte jag också. Så gott med nötterna och kolabotten! Tyvärr kan ju inte Jakob äta det här heller så jag åt upp hela innan han kom hem så han slapp se det och känna sig frestad. Jag är en sån omtänksam flickvän hehe


Det här har jag aldrig smakat förrut men jag brukar gilla fisk på burk så jag ska prova. Jakob gillar inte fisk som smakar fisk så det här behöver jag inte gömma hehe

När jag gick på hemköp idag så tänkte jag på hur olika matpreferenser jag och Jakob har. Jag gillar nötter och fisk och jag älskar att prova nya saker medan Jakob är en köttkille (ok, jag älskar också kött) och han är mer tveksam till att vidga sina smaklökar. Men det funkar bra ändå, det gäller bara att kompromissa, och köpa det man själv gillar för sina egna pengar istället.


Kommentarer
Postat av: Anna

LOL, gillar jakob inte fisk som smakar fisk? hhaha

gömma mat under täcket... börjar låta som en matmissbrukare :p

2009-06-01 @ 23:31:55
Postat av: Helena

Jag gömmer ju det för Jakobs skull heheh

2009-06-02 @ 11:07:16
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: betty

yey äntligen en ny plånbok :) den var skitsöt, vart har du köpt den? :D

2009-06-02 @ 15:13:03
Postat av: Helena

på väskaffären (hehe den heter så) jag tycker också den är söt! fanns i brunt(?) och blått(?) också

2009-06-02 @ 15:41:27
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0