Bio

Igår var vi äntligen och såg Avatar på IMAX 3d-bio. Det tog hela dagen. Bion öppnade 10 på morgonen och hade visningar av Avatar kl 14, 17 och 21 så vi gick upp vid 8 och åkte ivåg vid 9 för att inte komma försent. När vi gick upp så kände jag mig ganska löjlig som åkte iväg så tidigt bara för att kolla på bio... Men när vi kom fram 10.10 så var det redan jättelång kö och biljetterna till den första visningen hade redan gått åt. Medan vi stod i kön så började 17-visningen blinka i gult, dvs det fanns inte så många bilejetter kvar. Det tog kanske 40 minuter i kön innan vi kom fram och kunde köpa våra biljetter, hela tiden så dunkade mitt hjärta som besatt för om 17-visningen var slut så skulle vi fått komma tillbaka en annan dag, åka mer än 1 timme tåg och betala 200 kr tur och retur....

Som tur så fanns biljetter kvar men vi fick ganska dåliga platser. Rad P plats 2 och 3. Ja 16 rader från duken... Det var en stor biosalong.

Efter att vi hade köpt biljetter så behövde vi bara spendera resten av dagen och fördriva tiden innan bion började. Vi gick runt i Kawasaki i 6 timmar och gjorde inte så mycket men det var kul ändå. Det finns många restauranger i Kawasaki.

Filmen var dock inte så bra som jag hade hoppats. Spännande och bra effekter men inte så känslosam. Den var snygg men tom och ganska förutsägbar. Nåja, nu har jag provat på IMAX i alla fall.

Kommentarer
Postat av: HAN I TIERP

GOTT NYTT ÅR 2010 TILL ER ALLA FRÅN OSS ALLA!!!

2009-12-30 @ 20:16:44
Postat av: Helena

GOTT NYTT ÅR!

2010-01-01 @ 15:17:37
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Erica

Haha... det låter ganska överdrivet att så många står i kö så långt innan för att köpa biljett, och att ni ändå fick dåliga platser fastän ni var där så pass tidigt. Ja, det är inte precis som i Sverige direkt. På tal om att åka långt, vi ska åka ända bort till Malmö för att se 3D versionen av filmen. Jag ser fram emot det. =)



God fortsättning!

2010-01-03 @ 10:46:45
URL: http://jicachan.livejournal.com
Postat av: Helena

hehe ja japaner ar galna! fast vi kom pa att man kunde bestalla biljetter pa natet sa det var nog darfor allt var slut sa snabbt.



ha sa kul pa bio!

2010-01-07 @ 04:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0