Matdags

Idag har jag bara slappat hemma och mellan tittandet på Top Model säsong 10 på youtube och tittandet på teve så har jag och Jakob lagat gyoza och sushi! Gyozan åt vi till lunch, vi gjorde ca 45 gyozor så det står en tallrik med sådana i kylen. Till kvällsmat var vi tvugna att göra sushi för jag ville inte riskera att fisken blev dålig. Nu efter maten har vi fortfarande nog med lax och andra ingredienser för att göra minst lika mycket sushi till...
Jag är mätt (och lycklig)!
275022-72
Knaprig gyoza med het chilisås och svalkande limevatten till

275022-73
En närbild på gyozan som Jakob stekte.

275022-74
Maki med gurka, crabstick, ägg, avokado, lax och majonnäs.

275022-75
Lite sushi hifs om hafs. Jag tror att jag aldrig har lyckats så bra med äggen som den här gången.

Kommentarer
Postat av: betty

ååh.. suushii~

2008-06-01 @ 19:58:10
Postat av: Helena

mmm det var gott, har fortfarande mer i kylen

2008-06-01 @ 23:37:56
URL: http://chokladte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0