2018-08-17: Tokyo Tower, udon and yakiniku

Sista dagen på hotellet i Tokyo. Det låg nära en matbutik så idag hade vi handlat frukost där.
 
Jag åt sushi och yakitori. Vi satt i "loungen" på hotellet som var ett litet rum med kanske 4 stolar, ett barbord och en vending machine.
 
Vi åkte till Zozoji temple nära Tokyo Tower. Så coolt med arkitekturer från två helt olika tidsperioder så nära varandra.
 
Sen gick vi till Tokyo Tower. Det var trevligt med lite grönska på vägen. 
 
Inne i Tokyo Tower fanns matställen. Vi åt nudlar. Jag gillar udon medan Jakob är mer för soba. 
 
Det fanns också souvenirer och man kunde ta bild med Hello Kitty!
 
Till middag var vi på Gyu-Kaku, min och Jakobs favoritkedja med yakiniku när vi bodde i Inage. 
 
Tog man all you can eat så kostade det 3480 yen (ca 270 kr) per person för massa kött och andra side dishes.
 
Ser ut som vi åt rätt bra!
 

Kommentarer
Postat av: betchi

Så bra bild du fick på tokyo tower! Jag är också team soba tror jag :D

Svar: nooo team udon all the way!
chokladte.blogg.se

2021-11-23 @ 20:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0