Vandring genom Asakusa till Sky Tree

Något som jag sett fram emot med den här resan var att åka till Tokyo Sky Tree. Det är Japans högsta byggnad på 634 meter och ganska nybyggt så det fanns inte förra gången jag var i Japan. Innan vi gick dit bestämde vi oss för att följa en vandringsrutt i Jakobs guidebok som tog oss genom Asakusa.
 
 
Dagen började med en frukost på språng. Jakob gillar cola alla tider på dygnet^^
 

 
Varje dag på väg till och från tunnelbanan kunde vi se Tokyo Sky Tree på håll och idag var vi äntligen på väg dit.
 
Asakusa är fyllt med turister som vanligt men eftersom vi följde en guidebok för japaner så fick vi se sådant som jag inte sett tidigare.
Lens flare! Känner ni det som att ni är i en J.J. Abrams film hehe
 
 
Till lunch blev det Saizeriya. De har lunchset för 600 yen inklusive drink bar. Men skulle nog säga att kvalitén på maten är sådär.
 
 
Vi satt dock kvar ganska länge eftersom jag fastnade för deras barnunderhållning. Man ska hitta tio skillnader mellan den högra och den vänstra sidan. Vi hittar bara åtta!!
 
 
Efter lunchen och en efterrätt bestående av kakigoori (skrapad is) gick vi över till andra sidan floden och närmare Sky Tree.
 
 
Det finns ett akvarium där och Jakob ville såklart besöka det. Jättefin utställning med maneter och hur de växer.

 
Där fanns också pingviner och vi lyckades tajma matningen. Coolt hur de som jobbade kände igen alla pingvinerna och kunde namnen på dem. För oss såg alla likadana ut.

 
Till middag blev det hawaiianska hamburgare.
 
 
Efter att vi ätit var det äntligen dags att få åka upp i Sky Tree. En varning, man måste hämta en kölapp med tidsstämpel och får inte ens stå i kö till kassan förrän det klockslaget. För oss var det två timmars väntan så vi gick och åt middag samt kollade i affärerna. När klockan blivit 18.30 fick vi ställa oss i kö för att köpa biljetter och åka upp.
 
 
I den övre vänstra kvadranten kan ni se en blå bro och under den en röd bro. Mitt emellan där, till vänster, låg vårt hotell.

Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

Hur mycket kostade det att åka upp där? Bättre än Tokyo Tower?

2013-10-23 @ 19:21:13
URL: http://boktycke.se
Postat av: Helena

Det kostade 2000 yen per person. Skulle nog säga att det var värt det en gång i livet. Fin utsikt men mycket folk. Vet faktiskt inte hur man ska jämföra med Tokyo Tower för jag tror inte att jag har varit där uppe hehe

2013-10-23 @ 22:21:18
URL: http://chokladte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0