Date på Yodobashi Camera

När jag åker på semester brukar jag alltid planera var jag vill åka, vad jag vill göra och vad jag vill äta i förväg. Men den här gången överlät jag det till Jakob så under min tre veckor långa vistelse i Japan så gjorde vi saker enligt hans planer. En av de första sakerna vi gjorde var att åka till elektronikstaden Akihabara. Typiskt Jakob!

Där spenderade vi nästan en halv dag på Yodobashi Camera. För er som inte vet så är det en stor elektronikkedja som säljer allt man kan behöva i ett hem. I Akihabara har deras butik 6 våningar.

 
När vi var där höll de på att promota 3Dskrivare så det fanns många av olika märken uppställda och även saker som de gjort med skrivarna.
 
 
Vi lekte också bland ritbrädorna till datorer. Vad tycker ni? Är det likt hehe
 
 
Den här musen ser alldeles för avancerad och obekväm ut för mig men säljs för ganska dyrt i Japan.
 
 
Jakob var förstås tvungen att prova den största kameralinsen han kunde hitta.
 
Efter att ha spenderat förmiddagen på Yodobashi Camera gick vi till Jakobs favoritrestaurang, Pepper lunch. Jag gillar väl också deras mat men det känns så stressigt att äta där för det är så trångt och folk som kommer in hela tiden. Inget ställe man kan slappna av på i alla fall.
 
I Akihabara såg vi några konstiga saker. Och nej, det var inte maids och cosplayers, sånt räknas inte ens som konstigt där^^ Vi såg en fullvuxen man snubbla på något och ramla pladask mitt på ett övergångsställe när vi höll på att gå över. En kvinna som verkade känna honom försökte hjälpa honom men han reste på sig ganska snabbt och kände sig nog ganska generad, det var ju ganska mycket folk där. Nästa konstiga grej var på samma övergångsställe när vi skulle tillbaka. Då låg det en halvöppen väska vid rabatterna där och det såg inte ut som någons för ingen stod i närheten. I många andra länder hade det kanske lett till bombpanik...
 
En till konstig sak hände när vi var på väg upp till Jakobs favorit-Magic-kort-butik. Butiken ligger på 6 (?) våningen och det är antingen en trång hiss eller en trång trappa man kan ta. Vi stod och väntade på hissen när massa poliser kom in. De ställde sig i kön efter oss och väntade också men eftersom hissen tog jättelång tid på sig gick de uppför trappan istället. När vi kom upp till butiken så såg vi samma poliser igen, de höll på att föra ut en man... Undrar vad han hade gjort?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0