Restaurang Johan P

För ca en vecka sedan var Anna, Yin, Sandy och jag på restaurang Johan P i Malmö. De är en ganska känd fiskrestaurang men anledningen till att vi gick dit var för att de hade ett erbjudande på LetsDeal om 50 % rabatt på notan där. ^^
 
Som ni kan se så var det väldigt fint dukat. Lokalerna hade dock inte samma stil utan såg lite sunkigare ut.

 Jag gillar verkligen restauranger som har brödkorg! Har tyvärr inte ätit på så många sådana ställen. Brödet här var färskt och fluffigt. Brödkanten var dock väldigt seg. Kanske för att man skulle ta lite tid på sig att äta i väntan på maten ^^
 
Jag beställde två ostron som apetizer. Det här kan vara den första gången jag har testat råa ostron, jag kommer inte ihåg. Men jag tyckte att det var väldigt gott! I alla fall tills eftersmaken av metall dök upp. Då fick jag ta och äta lite bröd för att få bort det. Originalpriset för ena ostronet var 30 kr och det andra 45 kr, vi hade dock 50 % off!
 
Till förrätt åt jag halstrad pilgrimsmussla med blomkålscrème, tryffel och persiljebuljong. Pilgrimsmusslan var lite salt men god. Blomkålscrèmen var rolig att prova. Kanske kan testa och göra hemma. Smakade annorlunda men gott! Skulle ha kostat 145 kr, känns alldeles för dyrt för inte så mycket mat.
 
Huvudrätterna tog ett långt tag att komma in eftersom restaurangen hade många mingelgäster. Jag blev mätt av att vänta på den så tyckte inte att den var så god. Det var i alla fall dillhalstrad sejrygg med pocherat ägg, räkor och citronhollandaise. Man fick också med kokt potatis i en tillbringare. Min huvudrätt gick på 275 kr men eftersom det var halva priset så betalade jag sammanlagt ca 300 kr för hela middagen.
 
Allt som allt, jag skulle nog inte gått dit utan rabatten men vet inte om jag tyckte att det var så värt det med 50 % off. Kanske om Jakob hade varit med ^^
 

Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

Åh, det här påminner mig om att jag borde fixa inlägget på mattycke hehe

2013-05-11 @ 00:10:09
URL: http://boktycke.se
Postat av: Helena

yupp, det ska bli skoj att se det upplagt

2013-05-11 @ 20:09:41
URL: http://chokladte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0