Jobbtips från gynekologen och boktips från bibliotekarien

Idag var jag på barnmorskemottagningen för att förnya mitt recept på p-piller. Barnmorskan/Gynekologen (vad är skillnaden?) var jättetrevlig (avrundade min längd uppåt^^) och vi pratade om lite allt möjligt och kom in på att jag sökte jobb. Hon berättade att hennes man som driver ett litet företag gillade när sökande knackade på dörren och hälsade på. Det är alltid trevligare att se någon ansikte mot ansikte. Visserligen fungerar det nog inte så bra om jag söker till större företag men om jag hittar en annons från ett litet företag så kanske jag ska göra som hon föreslår och gå dit för att säga hej.
 
 
Sedan besökte jag biblioteket och fick hem en liten hög med böcker som bibliotekarien rekommenderade. Det känns verkligen som människorna i Skåne är väldigt trevliga. Exempelvis så hälsade busschauffören oss passagerare en trevlig måndag över högtalarna. Tillbaka till biblioteket. När jag stod och tittade efter böcker så kom bibliotekaren och sa hej. Sen kommenterade han på böckerna jag hade valt ut, det kändes verkligen som han var kunnig och gillade sitt jobb. Jag tipsade honom om Annas bokblogg, kanske köper han in lite av det som nämns men inte finns i Helsingborg än. Han tipsade mig om en bokblogg och två böcker. En av böckerna handlar om ett spel som är intelligent och vill döda sina spelare. Den låter jättespännande. 

Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

Heheh, så bra att du gör reklam för min blogg :p

2013-05-11 @ 00:09:21
URL: http://boktycke.se
Postat av: Helena

vet inte om han kommer att titta in men ni verkar ha samma smak i böcker i alla fall ^^

2013-05-11 @ 20:10:39
URL: http://chokladte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0