Hur väl känner Jakob mig?

Jag hittade de här frågorna på en blogg och bad Jakob svara på dem:
 

1. Var möttes ni?

första dagen på universitetet

  • Stämmer bra, det var den 16 augusti 2006 och det är samma dag som vi förlovade oss 6 år senare.

2. Var hade ni er er första dejt?

Hemma hos mig var det väll, eller?

  • Hmm.. vad räknas egentligen som dejt? Första gången man går ut efter att man blivit tillsammans? Fast jag kommer speciellt ihåg en kväll innan vi blev ihop då vi tittade på the Shining hemma hos Jakob. Det kanske var vår första dejt.

3. Var kysstes ni för första gången och hur var det?

Hemma hos mig i soffan, kärvigt

  • hehe jag har ingen aning om vad kärvigt betyder och när jag googlar så får jag "menar du larvigt"... Men ja, det var hemma hos Jakob i hans soffa några dagar efter att vi blev ihop.

4. Hon sitter framför tvn, vad tittar hon på?

Top model, McGyver eller the big bang theory

  • Sant, eller dr Phil, project runway, the middle, debatt, lyxfällan, en plats i solen, simpsons, how i met your mother etc (ja, det var svårt att leva utan tv en månad ^^) men när jag tittar med Jakob så är det Criminal minds!

5. Nämn en maträtt hon inte gillar

Jakobs special, nudlar med korv ^^

  • Jakob har några specialare som är riktigt goda men den här RISnudlar med varmkorv, ketchup och senap rekommenderar jag inte.

6. Ni ska gå ut och äta och dricka vad beställer hon?

Mat

  • I och för sig ett bra svar eftersom jag gillar att testa nya saker. Förutom på Kina Thai, där beställer jag biff med thailändsk basilika.

7. Vilken skostorlek har hon?

36

  • Jakob har koll!

8. Om hon hade samlat på något vad hade det då varit?

Matbilder

  • Måste säga att jag redan samlar på dem :)

9. Vad är hennes favoritmacka?

Något med kött på, sedan funkar allt.

  • Hm... den här var faktiskt svår. Tänker på knäckemacka med julskinka och senap, det är gott. Annars är det ju sant att jag åt en chu yok si (torkat strimlat fläskkött)-macka varje dag under två år till lunch så det där med kött kanske stämmer.

10. Vad skulle hon äta varje dag om hon kunde?

Choklad och godis

  • Jag äter redan choklad och godis varje dag hehe. Men bara lite i taget. Jag är inte som Jakob som tar slut på allt choklad, godis och chips på en gång!

11. Vad är hennes favoritmusik?

JPop, helst från anime

  • Ja, jag erkänner. Jag lyssnar fortfarande på de låtar som Anna gav mig när jag skaffade min första dator. Sen har jag lagt till några fler men fortfarande mest animelåtar.

12. Vad är hennes favoritlag?

err, sport?

  • ehmm... lag... jag brukar alltid heja på Sverige (eller Japan eller Kina) när det är VM eller Eurovision....

13. Vilken ögonfärg har hon?

mörk bruna/svarta

  • Den här frågan känns för lätt. Om inte annat så är det lätt att kolla i gamla foton.

14. Vem är hennes bästa vän?

Mig!

  • Yay! Jag saknar min bäste vän jättemycket!

15. Nämn något du brukar göra som hon inte tycker om

köpa cola tror jag

  • Jag tycker inte om det för Jakobs skull. Men jag bestämmer inte över hans liv så han får göra som han vill. Men om han älskar mig så kanske han tänker på sin egen hälsa *host*

16. Var kommer hon ifrån?

Från Sverige, föräldrar från honkong / vietnamn

  • Aha! Mina föräldrar är inte från Hong Kong utan Guangdong-någonstans. Drar av ett halvt poäng här.

17. Du bakar en kaka till hennes födelsedag, vilken kaka?

Choklad kaka

  • Choklad går alltid ner. Speciellt Jakobs kladdkaka.

18. Tränade/ tränar hon någon sport?

ingen sport direkt, men hon gillar att träna från något program (shaun T) på datorn

  • Shaun T är grym! Har precis börjat med hans Rockin' Body.

19. Vad kan hon göra timtals?

Äta eller mysa med mig

  • Skulle snarare säga äta och sen mysa eller mysa medan vi äter hehe.

20. Har hon någon unik talang?

Äta mer än vad hon ser ut att klara av

  • Den talangen funkar dock bara när jag är avslappnad, på fester eller officiellare tillställningar så får jag en mental spärr. Min kryptonit är formalitet!?

Jag måste säga att Jakob har svarat bra! Han får 18,5 poäng av 20.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Vilka roliga frågor. Ska köra dem på Kwan nån gång. Jakob var ju jätteduktig på frågorna :)

2013-05-09 @ 11:24:06
Postat av: Helena

hehe ja, kör! Det är alltid kul att lära känna varandra bättre^^

2013-05-09 @ 11:56:03
URL: http://chokladte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0