En månad med träning avklarad

Nu är jag klar med Shaun T's Hip Hop Abs! Jag har tränat 6 dagar i veckan under en månads tid och jag måste säga att jag inte märker någon skillnad på magen. Men trots att det inte har dykt upp några magrutor så känner jag mig lite starkare och orkar göra fler övningar.
 
Tror dock att jag ska gå över till en lugnare träningsform ett tag eller träna lite mindre frekvent. Just nu har jag nämligen lite ont i höger knä och i ryggen. (Känner mig gammal :P) Tror att smärtan beror på konstiga vridrörelser under träningen. Det kan också bero på att mina knän har varit ganska känsliga sedan jag klättrade Mt Fuji och att min skumgummimadrass har en fördjupning i mitten vilket gör att jag sover ganska obekvämt.
 
Jag måste säga att jag är väldigt imponerad av Shaun T. Han ger verkligen allt när han tränar och han kan multitaska. Exempelvis så säger han "nu är det bara 16 böjningar kvar" och sen börjar han prata om annat, peppa tränarna och skämta och sen så räknar han ner 4, 3, 2, 1 och det stämmer! Hur kan han hålla koll på hur många böjningar han gör när han samtidigt pratar om massa annat!? Imponerande. Eller så kan det ju vara så att någon i produktionsteamet håller upp nerräkningsskyltar... Men nä, jag väljer att tro på Shaun T!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0