Flytta med tåg

Jag är tillbaka i Helsingborg! Det känns som om jag aldrig har flyttat hemifrån hehe. Ni kanske undrar hur man flyttar om man inte har tillgång till bil eller vill hyra en flyttfirma. Jo, man ringer sin familj och får dem att agera packåsnor.
 
Här är en bild på mig och mina packåsnor/familj. Vi tre hade sammanlagt med oss två stora resväskor, en stor backpackerväska, två ryggsäckar, en dator, en skärm och en kina-väska (hong bak lam daj). Jakob hjälpte oss till tåget och upp på tåget men efter det klarade vi oss själva. Vi hade till och med ett byte i Lund. Jag är så stolt och tacksam över min fina familj som hjälper till!
 
Vi körde en testrunda hemma i lägenheten i Linköping där ett lågt bord fick agera trappstegen till tåget. Vi övade på att langa på bagage men väl framme vid tågen så gick det inte alls som vi planerat men som tur gick det bra ändå.
 
Tyvärr (?) hade jag fler grejer som jag behövde flytta så jag åkte upp till Linköping för en till flyttur men den här gången körde jag solo.
 
Den här gången hade jag med mig en stor resväska, en stor backpackerväska, en vanlig ryggsäck och en skrivare. Jag var omringad på alla fyra sidor alltså ^^
 
Ärligt talat, den här sista flytten var det värsta som jag har varit med om. Jakob och jag åkte till tågstationen samtidigt för han skulle ta sitt tåg en kvart efter mitt. Han hade jättemycket bagage, kanske lika mycket som mig plus tre väskor till. Jag försökte hjälpa honom men kunde knappt bära på mitt eget. På något sätt lyckades vi ta oss till busshållsplatsen och till stationen. Väl där var jag nästan sen till mitt tåg så efter att jag rusat till det och lastat på mitt bagage var Jakob borta... Hans resväska hade bara ett hjul till att börja med men på stationen så gick handtaget också av. Som om det inte var nog så skulle han över till ett annat spår och hissen var sönder. Som tur fick han hjälp av några snälla personer och hann med sitt tåg.
 
Men vi hann alltså inte säga hej då till varandra trots att han ska vara borta ett år nu. Vilket fail. Men som tur så finns det ju en massa teknik och nymodigheter som Skype och Line så det är ju inte så att vi inte kan se varandra.
 
Så nu har jag packat upp och installerat mig i mammas lägenhet. Vi har till och med möblerat om Bettys/mitt rum medan Betty är borta i Japan på semester. ^^
 
Ett sista meddelande till framtida Helena: Ta ditt körkort så du aldrig mer ska behöva flytta med tåget!

Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

Oj, imponerande :)

2013-03-30 @ 10:38:09
URL: http://boktycke.se
Postat av: Helena

hehe imponerande eller dumt... det är en fin linje

2013-03-30 @ 16:14:17
URL: http://chokladte.blogg.se
Postat av: bettan

omg har ni möblerat om!??! hehehe. ni kommer ju ses i sommar!:D

2013-04-01 @ 16:43:20
Postat av: Helena

mohahaha! jo, vi har bytt plats på sängen och datorn. Du får se när du kommer hem^^

2013-04-02 @ 20:19:33
URL: http://chokladte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0