En dag i Helenas liv

Vaknade kl 8.30 av att grannen borrade i väggen, det höll på i en halvtimme. Han/Hon gör såna ljud ganska ofta. Undrar hur deras lägenhet ser ut, den måste vara väldigt välrenoverad.
 
Gick upp kl 9 och åt frukost. Det blev en skål med havrepuffar och mjölk. Kollade lite nyheter på datorn och letade upp recept på kimchi och udon.
 
Promenerade med mamma till Ica Maxi i Råå. Det tog en evighet, dels för att vi gick massa kringelikrokiga vägar och dels för att mina ben kliade så vi var tvungna att stanna upp lite då och då. Det är jättejobbigt att ha allergi mot kyla, jag borde flytta till ett varmare land.
 
Köpte grejer till att göra middag, kimchi och udon. Träffade på en kvinna som mamma kände. Hon trodde att jag var tonåring och blev ganska chockad över att höra att jag är 25. Gick in på Systembolaget och fick mamma att köpa en flaska saké. Undrar om de trodde att mamma köpte ut åt mig hehe.
 
Kom hem lite innan 12. Lagade lunch av makaroner från igår samt en korv från frysen. Det blev wokade makaroner med chorizo och pesto.
 
Broderade en stund framför tv:n medan mamma åkte till stan. Tränade Hip Hop Abs och duschade.
 
Ringde till Arbetsförmedlingen för att rapportera ett sökt jobb. Sökte ett jobb som Customer Support Professional aka kundtjänst.
 
Kollade på första avsnittet av Suisei no Gargantia. Ganska intressant, ska nog följa det ett tag. Säsongens bästa anime tror jag dock blir Shingeki no Kyojin som handlar om att mänskligheten bor bakom höga murar för att skydda sig mot blodtörstiga jättar.
 
Går med mamma till bostadsrättsföreningens kontor för att fråga en sak. Typiskt så vill mamma vara där 5 min innan de öppnar vilket betyder att det är redan 8 personer innan oss. Nästa gång borde vi verkligen gå lite senare så att vi slipper köa...
 
Kom hem lagom till middagstid. Jag lagade Janssons frestelse och stekt ytterfilé med rosmarin. Efter maten broderade jag lite till. Snart ska jag gå och göra kimchi.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: b

händelserik dag ju~ bettys dagar när hon är ledig:
vaknar. äter. dator. äter. sover.

Svar: hehehe jag har upptäckt att såna dagar är sköna också men inte för många på raken
chokladte.blogg.se

2013-04-08 @ 23:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0