Dag 5 utan Jakob

Hittills har det väl gått bra. Vi har hörts mer nu än när vi varit ifrån varandra under sommarlov och jullov tidigare. Som tur så finns det ju nymodigheter som skype, line och mejl.
 
Igår ringde Jakob mig kl 6 på morgonen svensk tid för att säga att han var framme i Japan. Vi pratade i 24 sekunder för att det var dyrt. Sedan skrev vi lite på line och han skickade ett mejl när han var framme hos den japanske kompisen han skulle stanna hos tills skolboendet öppnar.
 
Jakob har alltid otur när med sitt bagage när han ska åka någonstans. Den här gången tappade Air China bort hans bagage. Som tur hade han extra ombyte i handbagaget. Han har väl lärt sig ^^
 
En av Bettys kompisar har alltid otur när hon ska åka tåg. Det blir alltid förseningar. Som tur så pendlar hon inte för då skulle nog hela Skånes tågtrafik vara konstant försenat hehe. Har ni några såna otursgrejer? Min skulle nog vara när jag äter ute med andra. Det känns som om jag alltid beställer den minst goda rätten av alla men det kanske är subjektivt hehe.
 

Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

För mig är det när jag ska välja kö. Känns som att jag alltid väljer den långsammaste kön :p

2013-04-01 @ 16:59:02
URL: http://boktycke.se
Postat av: Helena

Åh, det känner jag också igen. Igår på City gross öppnade de en ny kassa och jag hann fram som person nr 2. Såklart hade personen framför mig en massa frågor och skulle lämna/byta ut en sak...

2013-04-01 @ 19:03:47
URL: http://chokladte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0