Simma, inte bada!


I onsdags var jag och jakob och simmade, inte badade! Jag har nog aldrig åkt till en simhall för att simma (förutom med skolan). När jag åker till badhus så är det för att just bada, plaska runt, leka, försöka flyta. Fast nu ska det bli ändring. Jakob och jag har kommit överens om att vi ska börja träna simning tillsammans. Det var faktiskt Jakobs idé så jag är glad för jag brukar klaga på att han inte tar initiativ.

Hur som helst så gick det väldigt bra! Jakob simmade 20 längder och jag lyckades göra 11! Jag är stolt över mig själv för jag är inte så bra på att simma och tycker det är lite läskigt med djupt vatten men jag gjorde det! Och jag kommer att ha massa träningsvärk imorgon.

Vi har köpt ett 12-gångers-kort så vi får gå 6 gånger tillsammans. Hoppas att vi fortsätter även efter det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0