Kroatien dag 2: Framme i Rabac

Vi kom som sagt fram till hotellet kring lunchtid på söndagen. Jakob hade ätit 5 mackor och lite annat till frukost så han var inte så hungrig och jag var nyfiken på staden Rabac såg ut så vi bestämde oss för att utforska och sedan komma tillbaka till buffémiddagen.


Första dagen var inte så solig och det var kallare än jag trodde (men fortfarande varmare än i Sverige tror jag).


Vi såg massa bilar med flaggor för att det var fotbolls-EM.


Rabac är var en fiskarby för 200 år sedan. På den tiden fanns det bara 10 hus här men nu finns det snarare 10 stora hotell och ganska många lokalbor. Staden är avlång och ringlar sig längs med kusten ca 2-3 km. Vi bodde såklart i hotellet som låg i ena änden av stan och för att ta oss till restauranger och butiker var vi tvungna att gå hela vägen. Det fanns i och för sig ett minitåg man kunde ta men det var skönt att gå också.


Det tog oss inte ens hela eftermiddagen att utforska hela staden, hitta alla restaurangerna och gå in i alla souvenirbutikerna. Inte så stort och inte så mycket att göra här förutom att bada.


Jag köpte hem snacks till hotellet och åt på det i väntan på middagen. Kroatien har inte så god choklad eller chips. I alla fall från det jag åt och såg.


Varje dag från kl 19-21.30 var det middagsbuffé och det var stor variation och god mat. Jag tror jag åt en tallrik sallad, två tallrikar med varmrätter och efterrätt varje dag. Det fanns tre kötträtter, två fiskrätter och en massa grönsaker, pasta och risrätter. Kanske hälften byttes ut varje dag så man fick nya saker att prova hela tiden.

Efter första middagen var vi så trötta att vi däckade. Man måste ha en dag för att vila upp sig efter resan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0