Kroatien dag 7: Sista heldagen så nu måste vi bada

Fredagen var vår sista heldag i Rabac så nu skulle vi bada, det här är ju ändå en sol- och badsemester!


Vi fick äntligen sittplats på terassen. Folk står och köar för att få de här platserna men jag fattar inte varför för det var supervarmt att sitta ute och äta.


Efter frukosten gick vi till stan för att köpa souvenirer. Vi stötte på en jättesöt katt som liksom oss satt under ett träd för svalka.


Någon som vet vad det här är för träd? Medan vi satt under det så regnade det ner små röda bär som liknade hallon. Jag hade tur i oturen för när jag satt där kom det ett fågelbajs från ingenstans och landade på min väska, tur att det inte var på mitt huvud.


Till lunch var vi på ett ställe som hade lunchmeny. Soppa, sallad, varmrätt och efterrätt för ca 60 kuna. Fin utsikt fick man till gratis.


Här är minitåget man kunde ta från hotellet till stan. Vi lyckades aldrig tajma en avgång.


Efter det här blev det inte så många bilder för vi gick till stranden och badade. Eller rättare sagt, doppade oss för det var fortfarande iskallt i vattnet tyckte jag. Men vi satt i alla fall vid havet och läste. Vi ska kanske inte åka på badsemester igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0