Sammanfattning av sommaren

Så nu är sommaren på väg mot sitt slut. Folk börjar skolan och jobbet igen. Därför tänkte jag göra er lite nostalgiska och visa några av mina sommarbilder. ^^


Sommar = färska frukter och bär. Jag gillar melonhållaren man fick med från Hemköp!


Sommarlov ger en tid till att göra sånt man borde göra, som att sortera genom köksskåpet. Här är hälften av innehållet på översta hyllan. 


Blåbärsmilkshake med grädde som för att matcha min kjol hehe.


Även på sommaren måste man hålla igång sina kunskaper lite. Fast lite skönt i solen kan man ändå ha.


Jakob hade med sig kaffeost ner från Norrland. Intressant konsistens.


Sommartårta. Fick dock äta upp 3/4 delar av den själv för Jakob ville inte ha...


Hemma i Helsingborg spenderade jag tid med Betty!


På Helsingborgsfestivalen åt jag langos med gräddfil, ost, skinka, annanas och curry- Mums, langosdeg är nästan godare än pizza.


Mamma var jätteglad för hon vann 2 kg choklad och en nalle på festivalen.


Jag åt ganska många hamburgare, i alla fall jämfört med vad jag normalt brukar äta. Den här är med shredded pork. Så god, påminner om tju yok si men saftigare.


Drack min första bubble tea i Sverige. Har för mig att de i asien och London var mindre söta och lite godare. Tips, välj inte bubblorna med surt innehåll, passar inte den söta mjölken.


Var med Anna, Yin och Jenny på promenad i Västra hamnen i Malmö. så fina hus där. Och fin utsikt också!


Bakade pekanpaj för första gången. God men för söt, håller jag på att förändras, jag som trodde jag gillade sötsaker.


Var på Dunkers kulturhus med Sofia. Intressanta utställningar, synd att vi inte hade mer tid.


Betty grillar majs på spisen. Tror inte det fungerar hemma på våra spisplattor.


Pluggat mandarin, varför lärde jag mig inte det när jag var yngre? Ska "tvinga" mina barn att lära sig så får de tacka mig sen hehe


I sommar har jag sett en soluppgång. Gick tillbaka till sängen efter det...


Sommarens stoltaste? Vi i MASH (Martin, Anna, Sandy och Helena) fick ett diplom från Utmaningarnas hus! Fattades bara 100 poäng för att hamna på high score-listan.


Kräftfest med broccoli- och purjolökspaj, sallad, två yoghurtsåser, bröd, ost och massa kräftor!


Tillbaka i Linköping frostade vi av frysen. Många av mina frysta kryddor fick slängas...


Gjorde lite sushi av sånt vi hade hemma. (Yup past-Helena hade skurit upp lax till sushi och fryst in det åt present-Helena)


Kommentarer
Postat av: han i tierp

hoppas din mor spara lite choklad tills åsa o jag kommer ner o hälsar på :-)

2012-08-24 @ 21:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0