Dans

Tro det eller ej men idag har Jakob och jag varit på dans. Jag såg en poster förra vecka och lyckades övertala Jakob om att det skulle bli en jättebra 52-månadersdagfirande att gå och dansa, dessutom var det gratis.
Det fanns ganska många dansstilar man kunde prova på men vi bestämde oss för salsa och tango som var de första två passen. Det var jättekul!
Salsa skulle man vicka på höfterna och händerna ganska mycket. Det kändes lite fånigt i början men sen gick det bra.
Tango var svårt! Instruktören pratade om att killen skulle styra genom att ge impulser som kom från magen. Det var nog inte så många som fattade hehe Men efter ett tag lyckades jag uppfatta impulser från den jag dansade med och då flöt det på. Tills vi krockade med Jakob och hans partner.
Vi hade så kul att vi skrev på en maillista för mer info.
Efter det hade vi egentligen tänkt gå hem men jag fick Jakob att stanna på nästa pass också och det var afrikansk dans. Hehe det var väldigt befriande men jag insåg att jag inte har någon taktkänsla. Och något som faktiskt är överraskande är att Jakob tyckte att det var kul!

Kommentarer
Postat av: Yin

Me like dancing. Förvånad? :D Hade velat gå på dans faktiskt, dock så passar danstiderna inte min rytm.

2011-02-07 @ 15:08:25
Postat av: Helena

Dans är kul! Du och Anna kanske kan gå på kvällskurs eller eftersom ni har jobb och är rika så kan ni hyra en privatlärare på helger!

2011-02-08 @ 13:00:59
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0