Helgen är här!

Idag är det fredag och med bara 2 dagars lektioner kvar i nästa vecka så kan man nästan säga att vårlovet har kommit! Hehe tänkte fråga vad ni ska göra under den kommande månaden av ledighet men kom på att i Sverige så har man inget vårlov. Ni får njuta av sommarlov istället medan jag måste gå i skolan i 30-gradig värme...

Ikväll ska jag och måndagsklassen på nomihoudai dvs allt man kan dricka (av alkohol) men eftersom jag inte dricker så kommer de 2500 yen som det kostar att vara ganska bortslösade. Nåja, jag får väl se det som en investering i mänskliga relationer. Plus att de har lite mat där också hehe

Imorgon måste Jakob, jag och kanske några till äta middag på en viss restaurang annars så går vår 10% kupong ut! Innan dess ska jag åka in till Tokyo och shoppa. Jag vill köpa en ny klänning till Alla Hjärtans dag och kinesiskt nyår.

På tal om Alla Hjärtans dag, idag har jag köpt choklad till mina 5 professorer. Jag tänkte först inte ge dem för jag har inte fått mina betyg än och jag vill inte att de ska tro att det är en muta men samtidigt så är Alla Hjärtans dag en högtid då man ska visa uppskattning och tacksamhet och det känner jag för dessa professorer så de får choklad i alla fall.

Jag har förresten mailat blogg.se om att det inte går att kommentera. Tack Anna för att du uppmärksammade det.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ojojoj, nu går det att kommentera igen!!!

Är inte det ganska vanligt med "mutor" i utlandet? De kanske inte ens se det som en muta utan bara ett tecken på uppskattning.

Jag och yin ska fira alla hjärtans dag idag för jag åker hem till nrkpg på söndag. Ha så kul!

2010-02-12 @ 13:08:54
Postat av: Helena

yay blogg.se är snabba!

Du och Yin får ha det så kul också!

2010-02-13 @ 03:50:46
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Jenny

Passar på att säga 新年快樂!祝你學業進步,身體健康!^^

2010-02-14 @ 16:54:00
Postat av: Jenny

Förresten, det ser inte ut som om det blir något bra år för oss kaniner i år Helena! (-_-;

2010-02-14 @ 17:11:56
Postat av: m i c h e l l e '

Hejsan !

Allt bra med dej ?

puss

2010-02-14 @ 20:54:49
URL: http://mmissies.blogg.se/
Postat av: Helena

gott nytt år till dig också Jenny! tjok lei sam söng si seng, och hak yip tjön bou!



hehe det där med bra år beror på vad man kollar på enligt japansk spådom så var förre året inte så bra för kaniner men i år så blir det jättebra! so don't worry!

2010-02-15 @ 04:19:55
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0