Renovering av Bettys rum

Vi är nu inne på dag 3 av renoveringen och vi har lyckats flytta ut alla möbler förutom säng och garderob, plastat in dessa, rivit två väggars worth of wallpaper och skadat oss lite. Att skrapa väggar är inte så enkelt som man kan tro, speciellt inte om verktygen är rakbladsvassa. Jag tror dessutom att jag har andats in lite för mycket av sköljmedelsblandningen som vi använder för att få bort tapeten, nåja min näsa är i alla fall inte täppt längre hehe.
Efter att vi har skrapat bort all tapet ska vi sandpappra och spackla. Sedan ska det målas. Vilken färg får ni se senare.

Helena - skraplott? Nej tack!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej Helena!



Det är din gamla klassmamma här (som fö tycker det är hysteriskt kul att du har en kategori som heter "Linjära system och matlab").



Grattis till JASSO! Du kommer vara sjukt tät här borta i Japanlandet, framförallt om yenen fortsätter att sjunka (hoppas att den går ner jättemycket innan jag far hem så jag kan köpa massa strunt och posta med båt).



Är du (och karln din) intresserade av att ärva min riskokare, toaster oven, bäddmadrasser, cykel, stekpanna osv? Du kan väl höra av dig på min islandsmail om du är det? :) i06elies (om du inte har kvar alla listor från Nollep, hehe ;) ).



Ha bra och fortsatt lycka till med förberedelserna!

2009-07-12 @ 13:55:15
URL: http://elinessner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0