Länge sedan sist...

På sistone har jag varit lat och inte uppdaterat. Ganska mycket har hänt, här kommer en kort sammanfattning.

Vi var på Thanksgiving knytkalas.
Vi spenderade en helg i Hakone med kaisekimiddag och onsen samt utsikt mot Mt Fuji från hotellrummets fönster.
Vi har varit på homevisit (olika) hos japanska familjer. Min familj tog mig till Chiba Castle och Chiba Temple.
Vi har varit på IKEA och ätit köttbullar samt handlat mat.
Jag och två kompisar har byggt ett pepparkakshus som vi ska ge till personalen här.
Jag har börjat sticka på en halsduk.



På väg mot Hakone



Fuji-san från tågfönstret.



Bergsvandring (?) i Hakone. Jag håller på att dö av syrebrist... har inte tränat på ett tag hehe



Moto-Hakone



Piratskeppet vi åkte.



Utsikt från skeppet.



Middag på hotellet.



Den första rätten av 14! Nästan alla rätterna innehöll någon form av fisk.



Sashimi så gott!



Jakob i yukata.



Jag i yukata.



Vår utsikt från hotellrummet.



Vid Owakudani, ett ställe där varmt vatten och ånga kommer upp från marken. Därav massa ånga i bakgrunden.



Här säljer de svarta ägg kokta i det varma vattnet och det sägs att man lever 7 år längre för varje ägg man äter. Jakob och jag åt 2.5 ägg var!



Middag på IKEA. Jakob har saknat svenska klägg hehe.


Kommentarer
Postat av: Anna

FINALLY!!! Hur mkt kostade kaiseki-middagen? Ser väldigt god ut ^^



Hur är det tänkt att vi ska kontakta er i Japan? När är ni lediga? Brukar du vara inne på skype?

2009-12-09 @ 18:27:56
Postat av: Helena

kaiseki-middagen ingick i hotellpriset som tillsammans med frukostbuffé och hakone freepass(man kan åka typ alla transportmedel i Hakone och från Shijuku tur o retur) gick på ca 13000 yen var.



mitt telefonnummer är 08041900550 och min telefonmail (dvs ni kan skicka från en dator så får jag det på telefonen) är [email protected]



ni kan kontakta mig enligt ovan. Vilket hotell ska ni bo på, om det är i Asakusa så kommer jag kanske förbi eftersom mamma och Betty och Camilla också är i närheten där.

Jag har inte lov förrän ca 23 december men ni kommer ju inte förrän den dagen så det blir nog bra. Hur länge ska ni vara i Tokyo och när reser ni mot Kyoto?

Hittar ni till ert hotell? kolla på http://www.jorudan.co.jp/english/norikae/

om ni behöver hjälp eller kontakta mig.



ser fram emot när ni kommer! vi måste gå på karaoke och shoppa!

2009-12-10 @ 10:40:13
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Anna

Vi kommer att bo på New Koyo, det absolut billigaste stället man kan bo i tokyo heheh. Vi reser till Kyoto/Osaka den 28.dec och kommer tillbaka till tokyo den 1.de Skulle vi fira jakobs födelsedag i chiba? Våra railpass gäller fortfarande då så det blir grattis för oss att åka :p

2009-12-10 @ 19:03:42
URL: http://sephchan.blogg.se/
Postat av: Helena

ska kolla upp new koyo hehe

angående jakobs födelsedag så vet jag inte var vi ska fira, kanske i Tokyo så slipper alla resa till Chiba. ah jag har inte köpt några julklappar eller presenter till någån än!!

2009-12-11 @ 07:30:16
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: bettan

hej hej va inne på skype på söndag om du kan!! <3

2009-12-11 @ 22:36:34
Postat av: WHITEHEAD27LOIS

People deserve very good life time and <a href="http://goodfinance-blog.com/topics/home-loans">home loans</a> or just short term loan can make it much better. Just because people's freedom relies on money state.

2011-12-25 @ 15:59:28
URL: http://goodfinance-blog.com
Postat av: ancient essay

Students’ life seems to be really interesting issue and from time to time people will do one stuff one at time, then you are lack of time to work on some else thing. In fact, different people must opt for 'tween job and europe essay manyessays.com completing. In that situation, we propose to search for the good online essay writing service to buy the free essays in.

2012-07-21 @ 15:36:55
URL: http://manyessays.com
Postat av: business essays

Give me an advice if it is possible to find the speeches essays paper from the writing services, or maybe that's better to purchase essay online?

2012-07-27 @ 19:43:23
URL: http://essaysbank.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0