Souvenirer från Kina

Min kompis Wei har varit på semester i Kina, i bland annat Shanghai och Xian. Och hon hade med sig massa matsouvenirer hem till mig. Så snällt!


Överst ser ni tre sorters pocky. Ska bli kul att testa kinesisk pocky, jag har ätit japansk och thailändsk pocky, de smakade ganska olikt varandra trots att det är samma märke... Nere till vänster har vi saltade bönor (vet inte riktigt vad det är men det smakade salt och bönor ^^), i den lila påsen finns det bönor smaksatt med five spices tror jag, har inte öppnat den än. I de små silvriga paketen är det bitar av anka. Har för mig att Wei sa att det var anklever men det kändes inte riktigt som det. Ganska gott. Det sista är ett paket med revbensspjäll i sojasås. Ska värma upp det och äta med ris någon dag.

Tack så mycket Wei!
Just det, jag fick även ett rosa jade-armband. Får ha på mig det någon dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0