Summerland!

Vi har äntligen varit och badat! Igår åkte Jakob och jag från Inage kl 7.30 på morgonen och kom fram till badstället ca kl 10. I Sverige skulle jag nog aldrig ha åkt 2.5 timmar bara för att bada men i Japan så funkar det på något vis hehe

Vi åkte till Summerland. Ett bad- och äventyrsland mest för barnfamiljer verkar det som men jag hade jättekul och Jakob som inte gillar att bada så mycket tyckte också om det.


Det fanns en inomhusdel och en utomhusdel. På bilden ser ni den stora inomhuspoolen. En gång i timmen sätter de igång vågmaskinen och då blir det smockfullt där. Vi var med på en av gångerna och det var kul med vågor men mindre kul att få allt från folks badringar till armbågar i huvudet.


Bild tagen från ett pariserhjul. Den stora blåa loopen kan man flyta omkring i och bli förd runt med en ström. På vägen finns det några vattenfall och andra grejer. Vi åkte bara en vattenruschkana för att kön upp tog säkert 30 minuter. Det var dock ganska korta köer på alla attraktioner i äventyrslandet.


Ser ni det som är bakom mig? Ja, Jakob lyckades peppa (läs manipulera) mig till att åka fritt fall. Och bergodalbanan med 2 loopar! Jag trodde verkligen att jag skulle dö när vi satt på vägen upp till toppen och känslan precis innan de släppte oss, det vill jag aldrig känna igen. Jag vill aldrig åka fritt fall igen!!!
Jakobs manipulering :"Du klarade ju av att klättra Fuji-san", "Jag skulle bli så stolt över dig"...



Jakobs badbyxor! Jag tvingade honom att köpa ett par bruna för att matcha min bikini!


Vi åkte också slänggungorna, det var kul! Ser ni bergochdalbanans loop i bakgrunden. Jag fattar inte att jag åkte den.


Den här glassroboten fanns på parken. För ca 24 kr kunde man beställa en glass och se hur han gjorde allt från att få glassen i struten till att hälla på sås och strössel, allt medan en trallig låt spelades.


Starka Jakob! Vi blev instängda i en labyrint av stålstänger så Jakob fick bända upp några och få ut oss hehe

Kommentarer
Postat av: Åsa

Har man inga andra former av bad? Japanerna har ju alltid varit renliga jämfört med oss europeer (Är det 1700-talet jag tänker på?)

Helena, ni är varmt välkomna till Sverige. Det ska bli så roligt att träffa er igen.

Sköt om er!

Åsa

2010-07-26 @ 22:16:10
Postat av: Helena

Hej!

Jo det finns stränder men de ligger också en bit bort. Annars verkar det som att nästan alla japaner har badkar som de använder varje dag så jag har också fått bilden att de är renliga.



Tack så mycket för att jag får komma och bo hos er tills vi kan flytta in i Linköping och tack för att ni hjälper oss med flytten. Vad skulle vi göra utan er?!



Det ska bli kul att träffa er igen, snart!

2010-07-27 @ 10:47:49
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Pernilla och Lam

Hej!

Vi har fått svar av en Anna-Maria på LITH International. Hon svarar att vi måste förstå att de har semester nu och att vi ska prata med en annan kvinna som heter Ragnar i efternamn. Hon är dock inte tillbaka förrän den 16 aug. Vi kommer alltså åka hem utan blankett. Vi hoppas att de inte kommer strula till det för oss i Sverige på grund av det.

2010-07-27 @ 15:40:01
Postat av: Helena

Jag läste på er blogg att ni fått era blanketter nu. Jag med! Vad skönt att det ordnade sig.

2010-07-28 @ 10:46:23
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0