Dan före dan

Idag har jag haft fullt upp. Anna ringde mig efter att jag hade bytt strö till Pixie och undrade om jag ville följa med till stan och handla julklappar. Det såg kallt och blåsigt ut men hon lockade med lunch så jag hängde på hehe. Vi åt på Koreana, en jättestark biff med spansk peppar. Ägarinnan sa till oss att inte dricka vatten för det skulle bara göra det värre men vi kunde inte låta bli för det brände verkligen. Lyckligtvis så fanns det vattenkannor på bordet så vi fyllde på själva hehe. Men trots att det var starkt så var det jättegott. Vilken tur man har som har en generös jobbande kompis som bjuder på mat. Tack Anna!

Efter maten som tog någon timme för vi snackade på ganska ordentligt så gick vi runt och köpte julklappar. Ska inte avslöja vad Anna köpte ifall någon som ska få present läser här men jag tyckte det var väldigt fina saker!
Jenny ringde när vi var typ klara så vi bestämde att vi skulle fika.
Vi gick till Mezo, ett café som jag aldrig hade varit på men det var jättemysigt. Vi satt nere i källaren som var inredd med låga bord, väggsoffa och belysning i form av tända ljus. Mysigt! Fikat var gott också, jag tog varm choklad och morotskaka. Där satt vi tre och snackade länge så jag kom inte hem förrän runt sex.

Väl hemma väntade mamma och hon ville att vi skulle gå och handla på CityGross inför julen. Så vi gick dit när det var beckmörkt ute. Jag hade inte tänkt på vad vi skulle laga för det känns som om julen kommer så snabbt i år. Men mamma hade köpt revbensspjäll så jag köpte svartvinbärsgéle att ha till. Jag ska också göra en Janssons frestelse för jag såg det på tv igår och blev sugen. Sedan ska vi ha prinskorv (mammas val) och rödkål (mitt val). När vi skulle köpa rödkålen så var det bara burkar kvar längst in på översta hyllan så jag kunde inte nå dem. Efter att ha hoppat lite och funderat på om jag skulle klättra på hyllan så bad jag en kille om hjälp istället. Är man kort får man vara ödmjuk hehe.
När vi kom hem var jag fortfarande jättemätt så jag lekte med Pixie tills hon somnade och sedan lade jag ner henne i fiskskålen och åt middag.
Mamma har kollat på hkdrama hela kvällen så nu är de slut, måste hitta något annat att se på åt henne.

Kommentarer
Postat av: Anna

LOL, vilken suspekt mening:

"så jag lekte med Pixie tills hon somnade och sedan lade jag ner henne i fiskskålen."

Nu vet jag iofs att ni har henne i en skål men först tänkte jag att du dränkte henn hahaha.



Förresten, jag kom på vad han hette på svenska, Sonen är det ju!

2010-12-24 @ 00:32:57
Postat av: Helena

hehe eller så kanske folk tror att jag lekte med en fisk?



ja sonen är det ju, men han kallas fitz på eng, i alla fall i början.

slog upp despicable, det betyder föraktlig

2010-12-24 @ 13:32:53
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0