Idag har jag för första gången...

...upplevt (och överlevt) en tyfon
...gått från boendet till skolan
...pratat japanska på telefon
...gått på japanskalektion


Tyfonen var inte riktigt som jag hade väntat mig. Det var väldigt blåsigt med starka regnskurar då och då men himlen var blå, solen sken och det var jättevarmt. Jag tror att det värsta kom över Chiba under natten för jag vaknade av att regnet riktigt smattrade mot balkongdörrarna. På morgonen var det mest blåst och inte så mycket regn men tågen kunde inte åka så jag fick gå till skolan. Jag hade aldrig gått till skolan innan men hade fått vägen utpekad tidigare. Dum som jag var så bestämde jag mig för att gå en annan väg eftersom jag redan var på stationen och inte ville gå tillbaka till boendet först. Till slut kom jag i alla fall till skolan. Det var tur att jag gav mig iväg tidigt för många kom försent eller inte alls till första lektionen på grund av inställda tåg.

Efter testen vi hade för några dagar sedan fick jag veta att jag hamnat på nivå fyra så idag gick jag till den klassen men det kändes väldigt svårt. Jag förstod nästan allt läraren och de andra studenterna sa men själv kunde jag inte uttrycka vad jag ville säga så efter lektionen pratade jag med läraren och gick ner en nivå.

Efter det var det dags att gå till mitt forskarrum där jag har ett bord och där min bas är... Min tutor finns också där och tillsammans skulle vi gå och besöka en lärare som håller i reglertekniken här för att fråga om jag kunde gå på hans lektioner. Vi kom fram till hans byggnad men istället för att släppa in oss så ville han prata med mig över interntelefonen. Det gick väl ok tror jag. Jag ska i alla fall gå dit imorogn och se om jag förstår något av föreläsningen.

Nu ska jag laga middag. Det blir ris med fläsk- och aubergineröra.


Kommentarer
Postat av: Anna

YIKES!!! Reglertenik på japanska??? Good luck!

2009-10-08 @ 17:52:39
Postat av: Helena

mmm jag gick på föreläsningen idag, än så länge fattar jag väl ok eftersom de går genom laplace och fouriertransformer och det har jag redan gjort på transformteorin

2009-10-09 @ 14:29:30
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: RiddleInes19

Professional writers are always ready to offer you custom writing papers, all you need to do is <a href="http://Essayswriters.com">look here</a> and buy an essay online.

2012-08-18 @ 03:45:02
URL: http://www.essayswriters.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0