Träffa kompisar

Jag visste att några av våra kompisar skulle vara i Japan samtidigt som mig men jag sa inget till dem utan tänkte överraska dem istället. Så det var perfekt när en av våra kompisar mailade Jakob och frågade om de skulle hitta på något tillsammans allihopa. Min plan var att hänga med och poppa upp när de minst anade det.
 
 
Innan vi skulle träffas köpte vi frukost. Dett blidde bröd.
 
 
Det är ganska kaos att försöka träffas upp när ingen har mobiltelefon. Vi hade sagt en tid då vi skulle ses vid Harajuku men tiden gick och inga vi kände dök upp. Fick ett mail om att vår ena kompis inte kunde hitta de andra, de bodde på olika ställen men skulle träffas upp innan de mötte oss i Harajuku. Så till slut tog det ca 40 min innan de kom... Jag filade på min plan att överraska dem. Jag ville att Jakob skulle stå och kyssa mig så att de inte kunde se mitt ansikte, det som var mästerligt med den planen var att de skulle först bli chockade av att Jakob kysste någon i Japan och sen skulle de bli överraskade över att det var jag! Men Jakob vägrade, han ville inte att de skulle tro att han var otrogen i ens en sekund. Typiskt. Så jag körde med poppa fram bakom ryggen på Jakob istället.
 
 
Vi gick till Meiji-templet och sen gick vi till Shibuya. Där blev vi uppraggade av ett tv-team som undrade om vi hade tid på fredag att vara med i ett program och se ninjor. Tyvärr hade vi alla planer då så vi avböjde. Verkar vara ganska lätt att komma med på tv i Japan bara man ser utländsk ut. Jag såg flera tv-team ragga utlänningar i Shibuya de gånger vi var där.
 
 
Vi åkte till Sunshine City i Ikebukuro. Där var det en utställning om Sambakarnevaler i Rio de Janeiro så många piffiga dräkter fanns till beskådan. Sen så ville någon se/visa upp the red light district aka Shinjukus kabukichou så vi åkte dit. Där såg vi några manliga hosts som försökte ragga kunder men de undvek oss utlänningar.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0