Samlade matbilder

Här är lite olika saker som jag har ätit de senaste veckorna.
 
Mmm mamma lagade ban gan (en sorts risnudlar) med grisfötter. Så gott! Jag gillar verkligen kollagen^^ Ett par dagar efter det här var mamma hos sin kompis som lagat grisfötter i vinäger, hon tog med lite hem till mig. Det var också jättegott, kanske var billiga grisfötter den veckan.
 
Betty och jag bakade en strawberry shortcake men det blev mer som en klassisk svensk jordgubbstårta. Måste öva på att få till själva sockerkakan, den ska vara fluffig och lätt.
 
Vi hade en koreansk middag. Inlagd gurka, hemmagjord kimchi, ginsengkyckling och kimchipannkaka. Kimchin kanske inte ser så röd ut men den är stark. Jag har använt thailändsk chilipulver istället för koreansk eftersom jag inte vet var jag ska få tag i det. Det här är nog den bästa kimchin jag har gjort dock!
 
Shepherd's pie! Visserligen lite fusk eftersom det är pulvermos men gott ändå.
 
Mellanösterninspirerad middag med bulgur, persilje- och tomatsallad, tzatsiki samt marinerade fläskkotletter. Och kall lemonad till det. Känns somrigt!
 
Och ännu somrigare blev det när det kom till efterrätten. Svenska jordgubbar med grädde och socker. Det är verkligen skillnad på jordgubbar och jordgubbar, svenska smakar speciellt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

Åhh joprdgubbar med grädde!!!

2013-05-11 @ 00:08:20
URL: http://boktycke.se
Postat av: Helena

somrigt! fast det känns som jag har ätit det för många gånger redan och det är inte ens juni hehe

2013-05-11 @ 20:11:16
URL: http://chokladte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0