Vinprovning?


Så jag var på systembolaget och köpte två viner för att jag och Jakob har bestämt att vi ska bli lite vuxna och lära oss att dricka vin!
Mannen på systembolaget var väldigt trevlig och kunnig. Jag sa att vi var nybörjare på vin (och alkohol) men att vi ville testa två röda viner i olika prisklasser för att se om vi kan känna skillnad. Han föreslog de här. Båda är pinot noir men ena från Chile och ena från USA.
Eftersom jag inte tror att vi kan dricka så mycket vin så har jag köpt en färsk kyckling (20kr/kg på Hemköp!) och tänkt göra coq au vin med ena flaskan och boeuf bourguignon med andra så får vi dricka det som blir över.
Kan ni gissa vilken flaska som kostade 75 kr och vilken som kostade 129 kr?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0