The Hunger Games


I fredags var Jakob och jag på premiären av The Hunger Games. Jag hade höga förväntningar eftersom jag har  läst och älskade boken. Tyvärr måste jag säga att filmen inte levde upp till mina förväntningar men med det sagt så var det faktiskt en väldigt bra film. Jag tror att jag skulle tyckt mer om den om jag inte läst boken för nu kändes det som många scener saknades. Jakob som inte läst boken tyckte att filmen var "helt ok" vilket är ett bra betyg från Jakob. Han påpekade till och med att Katniss bågskytte var korrekt.

Något som var lite jobbigt var publiken. Den bestod till 95 % av unga tonårstjejer som alla hade läst boken antar jag för de åhh:ade på sånt som vanligt folk inte skulle brytt sig om. Exempelvis Prims katt.

Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag kan rekommendera filmen eller inte. För de som inte läst böckerna så absolut borde ni se den men för de som läst böckerna kan det bli lite av en besvikelse.

Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

Jag ska tvinga yin att se den med mig nu i veckan eller nästa vecka. Vill helst se den senare så man slipper alla skrikande fjortisar :) Nästan alla i 20årsåldern som har sett den har tyckt att småbarnens skrik och tjoande förstörde filmen. Har redan hört att grottscenen ska vara en besvikelse. Tyckte själv att det var en av de bästa scenerna i boken.

2012-03-26 @ 14:13:12
URL: http://boktycke.se
Postat av: Helena

Jag tror inte du behöver tvinga Yin, han ska nog gilla den också!

Jo, grottscenen och massa andra scener (eller brist på scener) med Peeta var lite av en besvikelse men Jakob som inte läst boken tyckte att det framgick saker ändå.

Ha så kul på bio^^

2012-03-27 @ 09:41:07
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: JENNY ♥

Jag har inte läst böckerna, men blev kär i filmen. Kommer nog att läsa böckerna!

2012-04-08 @ 10:45:24
URL: http://yannails.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0