Jag lever (fast det gör inte bloggen)

Det var ett tag sen...
Har ingen ursäkt förutom att livet är hårt. Den här kommande helgen är första lediga tiden jag och Jakob har haft med bara varandra sedan slutet av juli!
Den senaste månaden har följande hänt:


Mihokos japanska kompis bodde hos oss lite (och tog med munkar!). Hon hade pluggat sommarkurs i svenska i Stockholm och hade då lite lov innan hon skulle hem till Japan.


Jag tog med dem till gården bakom universitetet. Där såg vi en jättegullig häst men den stod alldeles själv i en hage medan andra hästar hade sällskap av varandra. Vi började spekulera och jag lade märke till att den hade en ganska rund mage. Kanske var hon gravid och skulle föda, därför fick hon inte vara med de andra. Vi önskade henne lycka till och skulle just gå när jag lade märke till att den "gravida" hästen var en hingst...


Jag jobbade i köket på fulsittningen för basårarna och det ingick i uppgiften att följa med och handla. Vi var på Axfoods affär för företag och organisationer. Allting som såldes var typ i bigpack. Med oss därifrån hade vi bland annat 9 kg fläskfilé, 7,5 kg bernaisesås och en massa bacon.


Här lagade vi marängswiss för 60 pers. De som fick sist fick en lite soppigare version hehe


Vi fick ett välfyllt mat(!)paket från Kotos mamma i Kanada. Så snällt!


Kakorna var så goda! Möjligtvis de bästa kakor jag ätit. Åh, lönnsirap!


Jag torkade lite av de äpplen som vi fått från Jakobs familj. Torkade äppelskivor är förvånansvärt gott.


Vår lägenhet har blivit förråd åt föreningens grejer. De är fortfarande kvar...


Vi ordnade en surströmmingsfest för japaner och svenskar. Det var jättekul. En svensk spydde nästan och en korean åt 5 fiskar!


Helgen efter det var vi nere i Helsingborg. Vi gick på Sofiero där det var hundutställning med 3500 hundar!


Sedan hade vi picknick på stranden och Åsa doppade fötterna.


Vi hann även med att besök till toppen av Kärnan (förutom Jakob som fastnade på andra våningen^^).


På kvällen blev det månfest. Jag och Betty höll på att skratta ihjäl oss när alla skulle sjunga en låt på karaoke men karaokebakgrunden visade bara klipp med bikinimodeller som poserade.


Det var jättegod mat på festen och jag vann en vattenkokare medan PG vann choklad (som jag fick, Tack!). Jag hade det roligt!


I skoan håller jag på med ett projekt där vi ska designa brödrostar så jag tog fram kameran när jag stötte på dessa skinande skönheter på ett museum.


Anledningen till att jag var på museum var för att min kompis Sofia var här och hälsade på nu i helgen. Vi hade det mestadels trevligt men det är synd att hon och Jakob inte kan komma överens. De munhöggs/bråkade flera gånger under helgen...

Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

OMG, använder du the hunger games som äppetorkastöd?!! :p

2011-09-24 @ 10:31:05
URL: http://boktycke.wordpress.com
Postat av: Helena

ah busted ^^ funkade bra!

2011-09-26 @ 21:00:58
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0