Spontanitet

Innan sommaren började kände jag att jag verkligen behövde bli mer spontan. Jag överreagerade alltid när det inte blev som jag planerat. Det hände ganska många gånger att jag blev sur på Jakob för att det inte blev som jag tänkt mig, även om det inte alls var hans fel.
Nu tycker jag dock att jag blivit mer spontan. Några exempel:
En kväll fick vi veta att en japanska kommit till Sverige. Vi kontaktade henne vid nio och det visade sig att hon inte ätit middag än så då fick hon ta lite av våra rester. Och bara sådär bestämdes det att jag och hon skulle till stan förljande dag för att skaffa mobil.
Igår när Jakob och jag kom hem från skolan kl 21 så såg vi glatt överraskade att de satt upp en utebio. Jag frågade om vilken film och när de skulle börja, sedan kom vi tillbaka med popcorn och hade biodejt utomhus, och gratis!
I förrgår hade jag äntligen lite tid för mig själv efter att ha haft folk över nästan varenda kväll så jag tänkte att jag skulle slöa framför några dramaserier. Då kommer eventansvarige för ostasiatiska föreningen över för att låna Jakobs mobilladdare men det slutar med att han och jag planerar fulsittningens meny.

Kommentarer
Postat av: B

Allt låter väldigt kul faktiskt :) vilken film var det på utebion? Vad är en fulsittning? lol

2011-08-13 @ 13:19:45
Postat av: Helena

Det var grown ups med adam sandler på utebion, väldigt rolig film tyckte jag!



en fulsittning är en fest med middag och underhållning där man inte ska vara uppklädd, det kanske du får uppleva när du börjar universitetet!

2011-08-13 @ 17:49:17
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0