Reseguiden Helena

Igår var det meningen att jag skulle hjälpa några utbytesstudenter till Migrationsverket i Norrköping så att de kunde lämna fingeravtryck och få id-kort men det blev en hel del mer än det.

Vi var fem japaner, två amerikanare och så jag. Utan vidare problem tog vi oss till Migrationsverket och alla registrerade sig. Sedan visade sig att två japanska killar inte hade köpt mobil än så jag erbjöd mig att ta med dem till en mobilaffär. Där stod vi i en timme och fixade kontrakt etc medan de andra shoppade. Sedan åkte vi hem till Linköping och folk ville ännu en gång till IKEA.

På tåget träffade vi en asiatisk kvinna som kan lite japanska och hon slog följe med oss. Sedan visade det sig att hon är kantones! Så vi var en ganska stor grupp "turister" på IKEA.

Efter det så handlade vi mat på MAXI och kom inte hem förrän kl 19 och då hade Jakob lagat curry till Mihoko och mig!



Antal gånger Mihoko varit på IKEA: 4 (på 5 dagar)
Olika personer som vi haft på middag hemma hos oss den här veckan: 3
Antal mobiltelefoner Jakob och jag skrivit kontrakt på den här veckan: 2 var
Antal gånger jag hunnit spela WOW:1
Antal sovmorgnar: 0

Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

hahha, ahh som sagt, ni kan starta guideföretag :p

2011-08-09 @ 07:56:59
URL: http://boktycke.wordpress.com
Postat av: Helena

jag hoppas vi får betalt i god karma för det vi gör nu heheh

2011-08-09 @ 10:47:25
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0