Ösregn

För en timme sedan när jag skulle gå och handla började det ösregna. Jag hade hunnit gå kanske 30 meter innan det började dugga. Först tänkte jag att det bara var duggregn men sedan ökade det i styrka och när jag börjat springa hemåt så kom regnet nerösande. Jag tog vårt fina röda paraply och gick till Hemköp, på vägen såg jag många andra som inte haft samma tur som jag utan var tvungna att gå i ösregn paraplylösa. Det var ganska kallt också, känns verkligen som höst nu.

Idag är Jakob på en dugga. Hoppas den går bra! Om en stund kommer Mihoko över. Hon har ett test imorgon och vill öva. Sedan ska vi laga nikujaga.

På fredag och lördag har jag fadderutbildning. Känns lite nervöst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0