Slutar sent alla dagar!

Nu har jag varit hemma i Linköping tre dagar och slutat 19 två dagar och 17 en dag och det kommer fortsätta så tills nästa vecka. Så går det när man väljer att ha alla labbar den här veckan så jag kunde åka till Helsingborg förra hehe
Men jag ångrar det definitivt inte. Det var jättekul i Helsingborg förutom en grej kanske...

Jag skrev ju i sista inlägget att jag skulle hämta Jakob senare den kvällen men kl 21 får jag ett samtal från Jakob som är i Göteborg. Ja, han hade kommit dit istället för till Helsingborg. Det blev lite Criminal Minds-Garcia känsla då jag och Betty satte oss vi datorn och försökte hitta andra alternativ att ta sig till oss och sedan när vi insåg att den tidigaste bussen gick vid 3, datade vi fram närmaste nattöppna mcdonalds och karta. Sedan fick jag ge instruktioner på telefon hur han skulle hitta och jag ringde även Swebus för att försöka få tillbaka pengar. Så historien slutade med att jag åkte iväg 5.30 på morgonen och hämtade Jakob. Sedan sov han halva dagen och spenderade alltså bara ca 15 vakna timmar i Helsingborg hehe.

Anledningen till att han kom till Helsingborg var ju dels för att fira mammas födelsedag och dels för att hjälpa mig bära all min packning. Det slutade inte heller som vi tänkt oss för Jakob fick jobb som rösträknare så han var tvungen att rusa direkt från tåget till vallokalen. Som tur har jag en jättesnäll kompis som erbjöd sig att köra hem mig och all packning. Vet inte hur det hade gått annars. Andra som varit snälla är mina kusiner som get mig bl a gardiner och ett jättesmart hängsystem. Och jag fick också ett jättegeneröst presentkort till bokakademin av min kusins pojkvän!

Planer för resten av veckan: labbsammanställning och snacka med kompis på fredag, mer labbande på lördag och sushikväll (igen) på söndag. Vi ska bjuda hit folk som har varit inneboende hos oss.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det här är nog den enda gången vi har gett bort "praktiska" presenter. Tecken på att vi börja bli gamla? :p



Funkar tillgodokvittot fortfarande förresten?

2010-09-22 @ 23:25:21
Postat av: Helena

hehe det var ju det jag önskade mig som om ngn blivit gammal så är det väl jag...

Har inte varit och kollat än. Vet inte vad jag ska köpa!!

2010-09-23 @ 21:27:29
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Dom i tierp!

:-D

2010-09-23 @ 21:34:00
Postat av: Dom i tierp!

:-D

2010-09-23 @ 21:34:28
Postat av: Helena

^__^

2010-09-24 @ 10:41:04
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0